|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
fredde 7 |
Jag får inte fram ngr bilder.... |
fredde 7 |
Här kommer före och efterbilderna... Länk Länk |
| Det där ser väl godkänt ut. Men vad är det för fläck på ryggen som har tillkommit? | |
fredde 7 |
Flottigt finger vid monteringen av stolen...Är borta nu:) |
NeZaN |
Fan jag är fortfarande sugen på denna produkt, men är lite nojig. känns inte helt rätt att sandpappra sätet... Det är svårt... Hur kändes det för dig fredde 7? |
fredde 7 |
Nezan: Kändes bra:) Jag gjorde inget själv, skruvade ur stolen och lämnade den till en tapetserarverkstad som hade erfarenhet av infärgningar i skinn. Med tanke på de moment som var tvungna att göras på min stol hade jag inte rätt ut det själv, plus att jag fick se skillnaden på hemmafixade stolar. Blev nöjd med resultatet. Och priset blev iallafall billigare än vad BMW tar för skinnbitarna. |
|
Jag har en fråga till er som köpt "Coated Leather recolouring and care set" från Länk. Jag skall endast bättra på en yta på 4x6cm på passagerarstolen samt växelspaksknoppen så färgen kommer räcka. Men undrar över rengöringen och läderbehandlingen, räcker det för hela inredningen? stolar, baksäte, sidopaneler samt dörrsidor? M3 coupe. * 125 ml Cleaner Foamdispenser bottle * 150 ml Leather protector Är detta bra produkter så jag ska köpa till extra vid beställning eller skall jag köpa andra produkter för det? |
|
| Igår fick jag ett paket från leder-pflege.de. Ser lovande ut, tackar för tipset tidigare i tråden. | |
|
Jag har bättrat på passagerarstolen slitage efter bältet och det blev kanonbra. Jag köpte färg och vård från gliptone på ebay. Har svart läder. körde även på växelknoppen men där blev det inte lika bra då jag gick fört hårt åt vid rengöring/microfiberduk så lädret lukrade upp sig lite men färgen fixade/mättade så det syns inte med den känns lite knottrig på en punkt. Övrigt så slipade jag inte innan färgning utan rengjorde först med fuktig trasa sen gliptone mild rengring GT12 tillsammans med microfiberduk, sen lät torka ordentligt innan 3 tunna lager med färg med ca 15 minuter mellan varven. Inget toning eller glansmedel i. Sen gliptone balsam GT11. Ser riktigt fräscht ut och luktar fint =) |
|
| Så, nu har jag prövat läderprodukterna och det är bara tummen upp som gäller. Rekommenderas. | |
|
Jag behöver bättra på färgen på förarstolen i min e36 m3 , svarta skinnet.. Ja gillade länk nummer två som kane gav oss, men jag fattar inte hur jag väljer svart färg, o vilket kit jag ska välja... Kan någon hjälp mig med en länk till exakt den jg behöver, det kvittar från vilken sida jag bestller det ifrån :) mvh patrik:) |
|
NeZaN |
Patrik.E Jag talade med en av firmorna då tråden skapades och letade efter min färg på klädseln (Svart Walknappaläder), men dom hänvisade till en vanlig svart då de ska vara detsamma. Enda skillnaden skulle vara strukturen på lädret vilket färgen inte har något att göra med. Nu kommer jag inte ihåg vilken av firmorna det var dock, men kanske är samma hos båda. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Hejsan Jag behöver också bättra på lite färg på min förarstol. Tänkte beställa från Länk Någon som testat deras produkter ? Vart hittar jag färgkoden för mina säten ? Det är en M5 (E39) med svart skinn. //Kim |
|
|
Någon ? Skulle verkligen behöva färgkoden så jag kan beställa lite färg =) //Kim |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Åk till närmaste möbelhandel om du har svart skinn och handla, funkar utmärkt. bild 4-5-6 har sedan dess gjort om behandlingen EN gång, sedan 2004 Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| jag har köpt skinn färg från mio det fungerar inte. festar en tag sen får av | |
|
Hej. Utför denna tjänsten själv om det är någon som inte kan. Vill man bara köpa ett färgstift och "dutta" i själv kan man göra det I Sverige och via Leather master Länk Med vänliga hälsningar Patrik Malmros Owner: Carseal patrik@carseal.se Länk |
|
|
Hej. Har köpt färg,rengöring och crème ifrån LC Lab och testat på min 330 cab 2001 med svart skinn. Första intrycket är mycket bra, ska lägga på ett par gånger till på de mest slitna ställena sen återstår att se om det håller i längden. Det glänser och knarrar fint i lädret nu. Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.