AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
25.448

Bättringsfärg skinnklädsel

Sida 1 av 2
fredde 7
Hej.
Letar efter ngn som gör infärgningar i skinn, alltså fyller i färg där det är nött?
Är det ngn som har ngn bra firma att rekomendera?
/Fredrik
NeZaN
+1! Är också intresserad av detta!

/NeZaN
fredde 7
ok..jag har hittat 2 firmor som gör detta mr cap samt topntrim, det jag vill ha är lite referenser av dem som gjort liknande.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har du provat att göra det själv ?? eller är det stora fel.
Finns skinnfärg som funkar utmärkt hos Möbelhandlare

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
fredde 7
hasso: Har inte provat själv. Jag har en lite speciell färg på skinnet "caramell" så jag vågar inte ge mig på det...det är inte så farligt, småsprickor i färgen på ngr ställen på sitsen. Kollade vad ny sits skulle kosta 6050kr, så går det att färga vore det ju kanon.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Två firmor du kan beställa rätt färg i från;

Länk

Länk

Snabbinstruktion;

<object ><param name="movie" value="Länk name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="Länk type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" ></embed></object>
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Videolänken i rätt format;

Länk
fredde 7
tack för länkarna...ngn som har erfarenhet av mr cap samt topntrim???
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Jag och polaren har fått våra grejer från företaget som Kane länkar till (första). Får återkomma när vi har behandlat våra säten.

Har inga större märken men lite nötning vid själva insteget på grund av skovlingen (M-stolar)

Mvh/Rolle

Ps. Helt fantastisk kundbemötande och service
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Länk
Bu
154
Bumsan
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Topntrim lagade en söm på förarstolen i min bil. Snyggt och prydligt och trevliga killar. Ingen erfarenhet av hur de är på att färga skinn däremot. Fixar sådant själv med hjälp av färgstift från möbelhandlare, men så har jag svart skinn också som är enkelt att hantera.
fredde 7
Länk

så ser slitaget ut för den som undrar vad jag yrar om.

NeZaN
Tycker det mer ser ut som att du behöver tvätta skinnet rejält. Såg ínte så jätteslitet ut. Rotborste ska man använda sig av om jag förstått det rätt.

/NeZaN
NeZaN
Jag ska beställa det där. Verkade hur bra som helst. Hittade dock inte min färgkod på deras hemsida, så jag har mailat dom. EXCLUSIVLEDER WALKNAPPA/SCHWARTZ (V9SW) heter min. Borde ju vara rätt vanlig färg.

/NeZaN
fredde 7
Nezan: Kan hålla med dig om att det ser ut så, men det är faktiskt färgen som nötits bort i de små sprickorna i skinnet.
Jag lämnar in min stol lös, så får jag hoppas att det blir bra.
NeZaN
Ja, kanske lika bra så proffs får se på den.
Återkom gärna med slutresultatet samt namn och betyg på firman som gör jobbet!

/NeZaN
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Då har mina grejer kommit och jag har gått loss på stolarna. Jag hade inga större märken men det blev skillnad helt klart. Jag är riktigt nöjd med produkten.

Mvh/Rolle
fredde 7
jag lämnade in min förra veckan så jag får hoppas att det med blir bra.
var mer jobb än jag trott pga att stolen var färgad innan med ngn plastfärg som inte vidhäftade korrekt. Nu får de ta väck all färg och göra om det på nytt.
ri
348
rille000
530iM Sedan -02 (e39)
530D -11 (F11)
Mini Cooper S -11
Tänkte beställa lite läderfärg jag också och bättra på ryggstödskanten som är lite sliten på förarsidan.

Men, blir lite konfunderad över vilken färg jag har på lädret. Hittar följande kod på lapp instucken under passagerstolen:

07SN/L Beige E36 Sandbeige E38/Standardleder

Blir dels lite konfunderad över att se E36 och E38 förekomma på papperet när min bil är en E39.. Och dels av att se "L Beige" och " Sandbeige" som färger. Nån som har koll på hur man skall tolka..? leder-pflege.de visste inte..
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
07SN är Montana Sandbeige enl broschyr på E39 från 2002

**BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Jag lämnade in min förra m535 för omfärgning hos mr.cap

Före:
[IMG]Länk

Efter:
[IMG]Länk
[IMG]Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.