|
|
|
|---|---|
|
Förarstolen i min bil är lite skadad, det är nött hål igenom lädret, ca 1cm brett och 10cm långt. Beige halvskinn är färgen, inte sportstol och utan stolsvärme. Någon här som vet var man kan få tag på ny/beg klädsel i samma kulör? Jag har hittat klädsel för 199,- USD och beg stol för 299,- euro | |
|
Hej! Varför byta klädsel eller stol när man kan åka till Colorglo. Länk |
|
|
Jag har precis samma klädsel som du, och min förarstol är inte vacker. Jag köpte en beg. inredning av en kille i Malmö för 4000:- Det är båda framstolarna, baksäte och dörrsidor, det är dessutom helskinn och sportstolar. Men jag har inte hunnit montera den än, blir nog inte förrän till våren. Jag letade länge på nätet, och så dök denna upp, så kan du stå ut, dyker det nog upp något till slut. BMW CS #5206 |
|
| Det där Colorglo ser ju nästan för bra ut för att vara sant. Man har ju lite repor i skinnet som man gärna skulle fixa. Nån som har testat? | |
| Jag har varit i kontakt nu med colorglo, ska lämna in bilen 12/3 ev tidigare. Jag kan ta lite före och efter bilder. Han kommer även att fixa några instegsskador i vinylen. Tack för tipset :) | |
|
nadaclue: Vore kanon om du följde upp lite här hur det blev! Före och efter bilder vore lysande! Tyvärr är ingen i närheten av mig men om resultatet matchar det dom påstår så är det värt att åka en bit. |
|
|
Nu så har jag lite info och bilder om detta ämne. Det tog en dag för att utföra jobbet, ColorGlo skulle fixa förarstol + 4 små instegsskador på B-stolpen. Instegsskadorna var ca 5mm i diameter på vinylen. Tyvärr har jag endast bilder på förarstolen, tagna med mobilkamera. Bild före: (jag testar flera länkar då jag inte vet vilken som funkar här i forumet.) [img]Länk [url=Länk <a href="Länk Länk Bild efter: [img]Länk [url=Länk <a href="Länk Länk Tomas på ColorGlo byggde upp skinnet där det var hål, rengjorde hela sidan och lackade för att inte få färgskiftningar. För ett öga som inte vet att stolen varit skadad så syns inget, dock känner man lite grann och man börjar kläma på den åtgärdade sidan. Tyvärr så började färgen lossna på förarstolen under påskhelgen, jag kontaktade ColorGlo om det. Idag var jag och lämnade in bilen på nytt för att åtgärda förarstolen och få lite färg på passagerarstolen då den börjar vara nött. Tomas på ColorGlo hade kontaktat sin kollega gällande färgen som hade släppt, troligen hade han använt fel medel då han rengjorde innan lackning. Jag är nöjd med jobbet som Tomas har gjort, och om jag skulle behöva restaruera någon klädsel eller dulikt så kommer jag att kontakta dom igen. |
|
| Håller färgen i stolarna ?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.