|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Min 525:a är tjurig att starta ibland (ganska ofta), framförallt när man har kört ett tag och sen låtit den stå en rätt lång stund. När man vrider om nyckeln första gången så är det inte ett liv, men då är det bara att vrida av och starta igen så hoppar den igång direkt. Oavsett hur länge man har nött första gången. Nån som har nåt tips på vad det kan vara? Kallstarter är nästan aldrig nåt problem. Läckande spridare sa dom på BMW, men det känns mer som nåt elektroniskt! Mvh. Sebban Sex ÄR roligare än fyra! | |
| Hur är den när du fått igång den? verkar den då få fet blandning? | |
|
Nä, den går kanon. Det är det som är skumt. Vanlig vardagskörning är det aldrig nåt problem. Två starter (till jobbet och från jobbet), båda kallstarter. Ska lämna in den för lite annat på BMW, kanske är värt att låta dom kolla upp det. Kan ju ligga nån felkod nånstans kanske? Mvh. Sebban Sex ÄR roligare än fyra! |
|
Natan |
Hejsan Jag hade ett liknande fel på min 525:a, -89 det med. Symtomen var exakt som du beskriver det, visade sig vara ett relä, någon lödning som glappade när det blev varmt, kostade ca 150 kr tror jag. Kan vara värt att kolla upp i alla fall. MVH Natan |
|
jag hade en 318i med liknande problem, men förmodligen så tappar den trycket någonstans. kallstartsventilen ger ju en extra sup när den är kall så det kan ju förklara det. jag tror nog också på läckande spridare |
|
| Hej! Detta verkar vara ett väldigt klassiskt fel på just 525orna! Jag har en 525i -90 med 12-ventilsmotorn. Denna beter sig precis som din SEBBAN. Jag blir tokig på detta! Jag har fått i tips att byta tomgångsmotorn och en liten sensor som sitter på termostathuset. Men det kanske är ett relä som du säger NATAN. Men vart sitter det reläet? Ska ta o kolla upp det. | |
|
Hej Reläet som näms är antingen bränslepumpsreläet eller reläet för hela motorstyrningen. Jag skulle tippa på att det är reläet till motor styrningen som krånglar. Detta finner man i den svart boxen mot torpeden (där även chipet finns). Under locket ser man 3 st reläer som sitter på rad. 1. Till motorstyrningen (DME) sitter längst bort 2. Bränslepumps relä 3. Relä till lambdasonden Dessa reläer är ganska billiga, har själv bytt alla för att vara på den säkra sidan. Over and out / Wallace |
|
|
Hade samma problem. Fick köpa ny bränslepump, gick inte riktigt när den blev varm. Nu går den som en klocka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.