AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.142

kan jag byta endast spindelleden?

Ki
2
Kimb0w
Bmw 318i e46 -98
Tjenare, fick ner slag på några grejer när jag besiktade.

vänster spindelled glapp
för hög cohalt på tomgången, övriga värden klarade sig

min fråga är ifall det går att byta endast spindelleden eller åker man på att
byta hela länkarmen? har tillgång till press på jobbet men frågan är ju om det går.

co'n är ju lite bekymrande, har aldrig haft så pass ny bil så givare och dylikt är nytt för mig, vad tror ni det kan vara?

bilen i fråga är en bmw 318i e46 -98

/kim
På E46:orna får du byta hela länkarmen.

Ska finnas en länkarm som det ska gå att enbart byta spindelled har jag för mig jag läst innan, men den får man köpa och montera efteråt.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Jepp. Måste byta hela länkarmen. Det finns ett kit från Meyle (meca och schmiedmann säljer) som har utbytbara spindelleder. Personligen köpte jag länkarm och bussningar av enklare modell från schmiedmann och bytte hos min lokala verkstad. Glöm inte framvagnsinställning.
BMW original byte=4500:- Mölndal
Mitt byte inkl allt 2800:-
/Janne

Surf Or Die!!!
Ki
2
Kimb0w
Bmw 318i e46 -98
allright, är verkligen en framvagnsinställning nödvändig? är det inte fasta punkter?
Nej tyvärr. Du är ju inte tvungen, men kan börja äta däck för dig om du inte gör det. Kan vara värt de 350:- för framvagnsinställning

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Hur är det med E90? Går det att enbart byta spindelleder? Har känsla av att min kommer att behöva nya rätt snart.

Boldly goes where no BMW has gone before
Tror säkerligen det är samma på dem. De hittar på nya sätt att tjäna pengar :).

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Det verkar så, Clintan. Kollade på Meca och Mekonomen och där finns endast länkarmar, runt en 1000-lapp per sida. Så det är inte så farligt ändå, men det gäller att man kavlar upp ärmarna och spottar i nävarna. Annars har det börjat dunka lite där framme, så det måste göras.

Boldly goes where no BMW has gone before
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.