|
|
|
|---|---|
|
På växellådan står det en gul etikett med texten "Lifetime oil. No Change" och så angivet att det ska vara olja av kvalitet "MTF-LT-1" Så min fråga är. Byter ni olja i växellådan? Påverkas inte växellådsolja av tiden? Är det obegränsad hållbarhet på den? För att jag ska känna mig tillfreds så byter jag olja i växellåda och bakaxel vid varje inspektion. Kanske onödigt men det är ju inga jättekostnader det handlar om. Motorolja byts inför vinteravställningen. Det är ju trotts allt en "sportbil" som ibland får visa vad den går för, så fräscha oljor och vätskor tycker jag är ett måste. Broms och kylarvätska vid behov eller vart annat/tredje år ungefär. Hur underhåller ni era M-bilar? "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." | |
|
Helt rätt att byta olja! Jag byter självklart samtliga vätskor i bilen oavsett om det enligt tillverkaren inte skulle behövas. _________________________________________________________________ Olje info M3: M3 Convertible, -Coupe (S54, E46) (M3 Series) (B) (1999-) Manuella växellådsenheter med gul etikett och texten 'MTF-LT-1: Olja Transmax Z, 1,8 liter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.