|
|
|
|---|---|
|
sökt olika priser på försäkring på en bmw m5 -99a. driver bolagen med en? har regnr på en import -99a som referens. testade nu Gjensidige * jag är 34år *bor i sthlm *har eget låst garage *körkort sen 7år tillbaks (denna gång) :) * inte krockat något *bor i lägenhet detta är vad som står då på deras sida: Beräkna pris och teckna en prisvärd bilförsäkring. BMW M5Ingen årsmodell från VTR/2002-12-03 Premien är beräknad utifrån följande: Födelsedata 19770217 Vald körsträcka max 1000 mil Trafikskada senaste 2 åren? Nej Löfte Ingen förare < 24 år Omfattning Helförsäkring •Trafikförsäkring ja ( 57717 kr/år) Premieskatt ja ( 18470 kr/år) •Delkasko ja ( 34471 kr/år) •Vagnskada ja ( 22525 kr/år) Årsmodell/Första reg.dag Ingen årsmodell från VTR/2002-12-03 Fabrikat BMW M5 Reg.nr. ****** Försäkringspremie: 133 183 kr/år Offerten gäller i 30 dgr. Försäkringens begynnelsedag måste ligga inom 12 månader från dagens datum. Fakturaavgift på 20 kr tillkommer. ??? men allvarligt?? bilen ifråga ifall jag skulle köpa just detta regnr kostar 80 tusen...... tankar?? | |
|
Jag har ca 12.000.- pr år om jag kommer riktigt ihåg. 38 år, lågenhet i centrala Sthlm, garage i källaren. Har haft körkort i 21 år, inga skador osv. Jag har BMW originalförsäkring men har en annan bil hos Audi försäkring och hem hos IF. Ring och prata med någon, jag tror aldrig det blir aktuellt sådär på nettet, iaf med "speciella" bilar som M5 osv. G |
|
| Jag kollade priset för en M5 -00 på Gjensidige och If, skillnaden blev rätt skaplig. If ville ha ca 10tusen och Gjensidige ca 57tusen. Gjensidige vill väl helst inte sälja försäkring till den typen av bil antar jag. | |
|
Gjensidige vill inte försäkra BMW. Kollade när jag skulle köpa 540:n. Gjensidige villa ha 14000:-/år. Dina försäkringar 5500:-/år. |
|
| Giz: Att du tog körkort vid 17 års ålder borde ge någon form av bonus tycker jag...;) | |
|
LLoyd, jag tog körkort när jag var 16år (lätt mc). |
|
|
LLoydan, ja kanske. men på andra sidan har jag endast bott i Sverige i ca 16 månader och blir här endast i 4-5 år pga jobb. Därför har jag ingen historia eller liknande från något bolag osv. Jag är ganska nöjd med BMW Org, dom har värt väldig bra mot mig. Jag fick f.eks. nya fälgar och däck pga inbrott! G |
|
|
Björn: Jag misstänkte att det var så, det gjorde jag med (tog körkort för lätt mc alltså), därav smileyn... Nu verkar det dock som att gamle Gizer faktiskt tog bilkörkort som 17 åring, amerikan? |
|
|
Helt riktigt att Gjensidige inte vill ha motorstarka bilar. Jag har haft Gjensidige sen 4 månader tillbaka, billigast på min 320d. 6.700/år helförsäkring. Skulle kolla Schnitzer M5:an (som har legat på blocket sen länge) för skojs skull. 94.000!!! /år helförsäkring!!! Jag trodde jag hörde fel, men nej det var rätt. Ringe T.H., de ville ha knappt 24k för samma försäkring. |
|
|
Det är försäkringspremien som är tråkigast med M-bilarna. Men det är samtidigt försäkringspremien som håller nere priset på en begagnad. Jag skulle gärna köpa en M5:a, inköpspriset klarar jag, men aldrig ägandekostnaden, som är astronomisk. E |
|
|
M5kungen PM'a mig ditt regnr till mig så kan jag kika på vad den skulle kosta. |
|
|
Hej M5-kungen, Gjensidige har teckningsstopp på bilar med mer än 200 KW så det är ju underligt att du ens fick en premie av dem. Premiesättningen är helt enkelt försäkringsbolagets sätt att vänligt säga "nej tack" till att ha dig som kund med den bilen. Gjensidige är dessutom noga med körkortsåren, och 7 år är inte speciellt mycket enligt deras synsätt. Det är sådär att ha en motorstark bil och bo centralt i en storstad vilket jag har upptäckt själv. Prova TryggHansa eller If |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.