|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har lite problem med bilen och tänkte höra med er! Var i diket med bilen i vintras och en fjäder fram byttes av bilfirman där jag lämnade in bilen. Dom sa även att dom gjort en framvagnsiställning, men om jag håller ratten helt rakt så drar bilen åt vänster. Sedan när jag kör över ett farthinder eller annat gupp så klonkar det lite fram, samt det gnisslar väldigt mycket bak, jag vet inte om det är jag som är petig men jag upplever bilen lite ostabil också. Tips råd? hjälp! | |
|
Varför bytte de inte båda fjädrarna? Står ju inte hur långt din bil gått, men gissar på c:a 15000 mil. Ang fjädrarna då: Ska du ju inte ha en som är trött och en ny fjäder. Tror din bil drar åt det hållet som den trötta fjäderna sitter eller??? Hade bett dem byta den andra också. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| 15000 stämmer bra, jag vet att fjäderben fram är bytte nyligen.. och lite osäker på bussningar till länkarm bak.. kan det vara spöket? | |
|
Du skrev att de bara bytte en fjäder fram. Där vill jag de skulle bytt båda sidorna samtidigt. Hade bett dem kolla dina länkarmar också. Krängningshämmarstagen fram. Detta bör de göra på verkstaden du hade den inne på. Ska ju fungera som det ska när du hämtar ut den. Tycker det verkar dåligt av verkstaden att bara byta en fjäder och sedan göra framvagnsinställning. Bör ju kolla över resten också om du vart av vägen och en fjäder gick av. Då bör ju smällen vart rätt så kraftig och då bör man även kika över lite runt omkring när man endå har den inne menar jag. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.