|
|
|
|---|---|
|
Länk Jag har nämligen själv en i princip identisk 120i som jag funderar på att sälja och undrar nu om detta är ett rimligt pris? Nästa fråga rör huruvida man skall skylta med sin regplåt eller inte, särskilt med tanke på att jag har lån på bilen. Och även hur påverkar det vid en försäljning, dvs att bilen är "belånad". | |
|
Spontant känns det lite dyrt, men jag är inte jätteinsatt i E87:ornas värdeminskning. Klart du ska visa regplåt så att presumtiva köpare kan kolla data på transportstyrelsen osv. Oseriöst att inte visa tycker jag. Lånet på bilen går att lösa innan den byter ägare med antingen blancolån eller att du pratar med banken där du har ditt lån. |
|
|
Med tanke på att du får en två-tre år nyare 120i med M-sport för 20-30' mer så tycker jag 125 är lite mycket. Samtidigt verkar ju helt klar 1-serien ha ett bra andrahandsvärde. Klart du skall ha regnummer med och lånet löser du väl? |
|
|
Jag hade inte köpt 1-serie för så "stora" pengar men jag är nog inte målgruppen för biltypen. Självklart ska du ha regskylten synlig utan konstigheter så spekulanter kan kolla upp bilens historik med mera om de vill. Det är bara ett tecken på att man är ärlig och seriös och inte försöker dölja något. BMW 4 Life |
|
|
Att själv visa regnr. => seriöst Att publicera andras regnr. utan deras medgivande => inte seriöst |
|
|
Jag tycker absolut det är ett bra utgångspris med den utrustningen. Strävar du efter en lite snabbare försäljning ska du nog sätta 119 000 som utgångspris och kanske sjunka några tusenlappar ifall du har en seriös spekulant som är köpglad. Att blotta registreringsnumret ser jag bara som en fördel då spekulanter kan ta reda på en del information om bilen redan innan dem ringer, och att bilen är belånad bör inte vara något hinder då det enkelt kan lösas på banken vid affär. Tala om för spekulanterna ganska direkt att bilen är belånad så det inte blir en överraskning för köparen som kanske kommer långväga, och matcha visningen av bilen med bankens och kredit/leasinggivarens öppettider ifall det skulle bli affär. Lycka till |
|
|
Mellan 100'-110' om man vill bli av med den inom rimlig tid Mvh Marin |
|
|
Efter att nyligen och relativt snabbt sålt en 316 ti -04 för 75 tkr tycker jag att du bör få minst 110 tkr för en 120 med bra utrustningsnivå. **BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.