|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| sevak>> ok, då var jag helt ute och cyklade, sorry! Sålt bilen än? | |
| och vill du inte flasha bilen så rekommenderar jag procede v5....bästa trimmet på marknaden! | |
carl530 |
"limpmode existerar inte med giac och om bilen gick i limpmode så handlar det inte om flashen utan snarare något annat problem med hårdvaran" Rätt rolig mening. |
| Jesus finns inte, men OM han finns så tror jag ändå inte på honom... typ! :) | |
|
carl530>> det är lätt och sitta och vara stöddig bakom en dator....varför inte komma förbi på nästa event men din havremoppe så kan vi prata vidare om trim o dyl..... "från deras facebooksida: Nu finns V-tech RTS till flera nya bilmodeller. Den mest intressanta kan vara BMW 335i N54. Just nu kampanjpris för handenhet och steg 1 programvara. Kontakta V-tech för mer information! Växla mellan trim och original, får uppdateringar via internet, kan innehålla 10 st olika programvaror.Färdiga program, steg 1, 2 och 3 samt mappning på rullande landsväg!" LOL |
|
| carl530>> v-tech fanboy? ;) | |
|
Har alldrig fått någon problem med giac eller. Bilen har alltid funkad klockrent. Giac är självklart en av bästa flash på marknaden. Det är bättre att informera sig innan man pratar dåligt om en företag med jätte bra rykte i hela världen speciellt om man marknadsföra och säljer en konkurrerande produkt... |
|
| enrita>> +1000 | |
| Vtech på dieselbilar hade jag kunnat tänka mig. Men när det gäller bensinbilar så kommer vtech rätt långt bak i listan då det finns andra som har jobbat med n54 motorn betydligt längre än vtech såsom procede, jb, giac, ess. | |
carl530 |
Bomis: Jag har inte en chans mot era bilar då jag har en 530D.. Menade inte att såra någons känslor, Detta var dock vad som skrevs i bilsport. Du tycker att Giac är bäst på alla punkter och det respekterar jag, dock är jag av en annan åsikt, Jag säger inte att giac är bäst, inte heller V-tech. Finns en kille som kör TM/ Turbocenters mappning och den har imponerat på dom filmer samt tider som finns på nätet. Skulle jag köpa en 335i skulle jag nog vilja bygga vidare och då tror jag proceede V5 skulle vara mitt val. |
|
Hej! :) Min bil är trimmad med Turbocenters programvara och jag tycker den fungerar bra. Jag blir säkert avhängd av Giacs bilar när som helst men det gör mig inget. |
|
|
Bornis >> Tack för svar! Körde du något hårdare med din bil, tex. klubbträff på bana eller liknande, där motortemp kanske stressas något mer än som i raktframåka? Har du några acc-tider att dela med dig av? :) Angående diskussionen om vilket trim som är bäst håller jag mig dock utanför. T5 -05 |
|
|
SotaM>> jag har kört på massor med event/flygplansrakor med min förra bil och pressat den till sitt yttersta under hela dagar, aldrig någonsin har bilen limpat eller gått dåligt på något sätt....jag tummade aldrig heller på hårvaran till bilen utan köpte endast det bästa på marknaden. dessutom handlar väldigt mkt om vem som installerar sakerna på bilen och där har jag inte tummat på något heller utan det är i princip bara Mattias på Stertman och Turbocenter som fått röra bilen. Hör av dig om du har några fler frågor kring giac. Åk ut till Mattias på Stertman och flasha bilen, du har trots allt 2 veckors ångerrätt, men jag tvivlar starkt på att du skulle ta bort flashen ur bilen ;) info om min gamla bil finns här: Länk Den är för övrigt till salu av ägaren som har den idag om ngn är intresserad. För övrigt så har jag ett sprillans nytt progressivt metanolkit liggandes och skäpar om någon vill ha mer effekt/kyla/rengöring till bilen..... carl530>> cool, jag kan bara svara för mig själv och för dom som redan vet hur bra killarna på giac är när det kommer till våra bilar. Störst är dom igentligen på porsche/audi/vw. |
|
|
Halloj Bomis! Bara en stilla undran, och det är inte för att reta upp någon utan bara av ren nyfikenhet. Du verkar ju ha en ganska klar uppfattning om V-tech och deras trim, eller så får jag bara för mig det.. men, vad är din personliga erfarenhet av dom, alltså inte genom hörsägen nu och kompisars - kompisar, utan din personliga kontakt och erfarenhet av dom och trim till just BMW 335i. Jag själv har faktiskt knappt hört något om detta. Jag har för mig att Sevak lämnade sin bil där i ett tidigt skede, men utvecklingen går ju framåt för alla firmor kan jag tänka? Mvh |
|
|
+1 Undrar också? |
|
| Semaga>> jag har ingen uppfattning alls av deras trim och jag tror heller inte att jag i denna tråd uttryckt det heller på något sätt? Och jag tror säkert att v-tech kommit längre i sin utveckling än tidigare. Det enda jag skrivit var att jag anser (och det står jag för) att Giac är en av dom främsta i branschen vad det beträffar utveckling av flashar till porsche/audi/vw och även n54:an i detta fallet om det är den vägen man vill ta. Och svaret jag fick på det av carl530 var att han i princip ansåg att Giac bara var skräp, en uppfattning tagen fr en artikel i Bilsport. Anledningen till att jag tog upp v-tech hade att göra med att samma person som kom med detta påstående la enligt ovan upp en tråd (V-tech Handenhet till n54 335i) som i princip bara syftade till att marknadsföra deras produkt till 335:an vilket kan tyckas lustigt om man inte hänger upp den infon med något mer som driver till diskussion. I så fall skulle den kanske passat bättre under powerbörsen/sälj. Påståendet och hans tidigare tråd gjorde att man ganska snabbt förstod på vilken sida han står och det är helt ok för mig, men det var inte vad denna tråden syftade till utan snarare olika möjligheter för trådskaparen att ta del av i sitt kommande val av trim, hänger du med? | |
|
Helt offtopic: Men GIAC kostar 31 500 kr till min bil, det var lite mkt det.. :-/ Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Alla har vi ju våra favoriter, din är Giac och andra gillar andra firmor. Det skulle ändå vara rätt skoj om det dök upp en V-tech trimmad 335i med dps osv på något event framöver och se hur pass den presterar. Såg att dom fått duktigt med fart i en 335d som lämnar 396 hkr och över 800Nm, det är rätt stöddigt kan jag tycka. Varför hör man aldrig något om Tyska tuners när det gäller 335i? Typ AC Schnitzer, Hamann Tuning osv. Är det för att dom kör mera safe än vad amerikanska tillverkare gör?? Vad vet jag? |
|
|
SotaM>> här har du en ganska matnyttig tråd om giacflasharna med väldigt många frågor och svar! :) Länk finns massor med info att söka på här Länk? om du vill ha mera info kring giac, procede, jb4, cobb m.fl.....to each his own as always :) |
|
|
Semaga>> du har hel rätt, alla har vi våra egna uppfattningar om våra egna och andras favoriter :) Det vore superkul om vi kunde få till ett event med representanter från v-tech, giac, procede, jb4 m.fl i sommar :) Den där 335d låter som en riktig asfaltätare med 800nm :O Med det vridet måste det röra på sig rejält, vore kul att jämföra den mot en steg3 bensinare..... Mistafrizz>> WOW, snacka om att porsche är ett starkt varumärke med den prislappen! Men har man råd att ratta en 997 turbo som du gör så är väl priset för flashen chipspengar? ;) Åkte med Drebens trimmade 997 turbo på björkvik förra året, den är LÄSKIG! Ska du trimma bilen? :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.