|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| 9900:- för itsfun??? Är det en vidareutveckling av Flux capacitor? | |
| Det är väl en flash trim . Ingen "chip". Det funkar iallafall inte för n55 motor.... | |
| Borde heta its à joke | |
| Ajvar>> LOL håller med....har tyvärr inte hört mkt gott om dem....snarare stay away... | |
|
Ang It's Fun så är det både It's a joke och stay away som är rätt. Köpte själv av dem 2009 och det var ett riktigt skämt och dålig service. Re-flashen fungerade inte alls, antingen för mycket laddtryck som tände alla felkoder som finns eller vid nästa re-flash ingn effektökning alls. Kan rekommendera Procede till N54 motorn. |
|
| +100000000 | |
|
TurboBert: Intressant att höra, vad sa It´s fun om problemen? Vet du hur många 335 dom chippat? |
|
carl530 |
V-tech har flash till N55 motorn |
|
It's Fun är samma sak som Chiptuning och ligger på St Eriksgatan 5 i Sthlm. De kanske har chippat många 335:or vad vet jag men min fungerade i alla fall inte och de ville inte ta ansvar för att rätta till det. Jag fick känslan av att deras produkt (Re-flashen) inte var riktigt färdig, utan de experimenterade med olika mappningar varje gång, allt efter kundens önskemål och i mitt fall lyckades de inte få till en fungerande lösning. Med första re-flashen så gick bilen in i ett "felsäkert läge" vid varje fullgasövning (= varje dag) och behövdes stängas av för att återställa sig. Vid andra re-flashen var deras hårdvarulås trasigt så jag fick åka hem till Skåne med oförättat ärende och vid tredje försöket kunde de överhuvudtaget inte läsa in något programvara. Frågar du mig är de skojare och oseriösa oavsett hur många 335:or de har lyckats med. Det hade varit rimligt att få ekonomisk kompensation från dem. Mina egna kostnader med köp, återbesök, resor och övernattning landade på över 20.000 kr. Detta skall jämföras med färdiga produkter som JB, Procede osv som kostar en bråkdel och fungerar utmärkt. Stay away är det som gäller. |
|
|
FY F-A-N va illa! |
|
|
Vad forvantar du dig av It's fun, man vet ju historiken om de som ligger bakom... Valj nagon med battre rykte ( ESS eller V-tech om man vill ha support i Sverige) |
|
|
Giac är den bästa flashen till 335:an hands down!! Kontakta Mattias på Stertman i Nynäshamn...du kommer inte ångra dig! |
|
|
Angående Giac - läste numret av Bilsport och den Giac-trimmade 135i. Verkar som att de har tummat lite för mkt på säkerhetsmarginalerna i och med att motorn ställde ner effekten vid lite avancerad körning. Någon här som upplevt samma problem med sitt Giac-trim? T5 -05 |
|
|
SotaM>> jag giac stg2+ deras vassaste flash i min steg 3 335, bilen gick som ett monster, jag vann alla mina race utom ett på ett event vi hade, då körde jag både mot steg3 jb3 & procede :P Marginalerna handlar ffa om boost, min boostade runt 16 psi allt över det är bara korkat utan metanol och uppgraderade turbos...för övrigt så låg piggybacksen och boostade på runt 18 psi som jag körde mot, så allt handlar inte om boost utan även var man har som bäst med hästar och vrid i registret ;) MVH |
|
| Bomis ---> Vems bil med ett laddtryck på 18 psi hade du kört ifrån? Jag var ju inte med på detta event, så jag har lite dålig koll. | |
carl530 |
Boomis: Hur kan du påstå att giac flashen är bäst? I bilsport så gick den väl i limpmode - gick inte att köra... Visar väl på att den inte funkar speciellt bra? Detta var väl även deras demobil på ett bilsporttest.. Säger väl allt... |
| carl530>> jag tolkar ditt otroligt korkade svar som att du inte har någon direkt koll på vad du påstår....läs på! Eller fråga någon som vet, det finns en annan 335 tråd här på forumet, ställ frågan och du kommer få samma svar tillbaka igen....limpmode existerar inte med giac och om bilen gick i limpmode så handlar det inte om flashen utan snarare något annat problem med hårdvaran... | |
| carl530>> och det är ganska uppenbart vilka du stöder..... | |
| big tom>> sevaks bil....har dock inte exakt koll på psi men det låg där ngn stans vill jag minnas...han körde en specialmapp som terry hade gjort till honom för detta specifika event....vann mot alla andra 335:or med men jag tror dock att dom laddade mindre...för där var dom chanslösa... | |
| Bomis: jag laddade max 16.5 psi. Går ej ladda 18 utan meth. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.