|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tänkte höra mig för vad ni har för erfarenhet av Bestchip? Länk Bara att plugga in säger dom själva..?? Jag tänkte trimma 335:An och de uppger 392 hk och 500Nm, vad skulle de ge för värden 0-100 o.s.v. Tacksam för alla tips och funderingar. | |
|
Har aldrig hört talas om Bestchip så om jag vore du skulle jag köra på något beprövat typ Giac Länk eller Vishnu Länk |
|
|
läs på.... Länk |
|
|
Skulle valt GIAC framför de där bästchip vilken dag som helst. //Anders |
|
|
Nu e vi där igen. Snälla...bestchip? Knappt någon som har hört talas om dem. Du har en splitter ny 335 och ska kolla på sådant billigt chip som gud vet hur den är. Varför tar du inte och väljer något välkänt och seriöst företag som vet vad dem sysslar med istället för att koppla in boxar och grejer. Varför bestchip? För att det är billigt? Välj GIAC, VISHNU mm som flertalet av 335 ägarna här kör och som kan ge dig feedback. Sen tror jag att du kan ha senaste styrboxen och då får du plocka ur den för att den ska öppnas och på så sätt kunna lägga boxen i boot mode och vara tillgänglig att skriva in en programvara i. Kan sätta en bra slant på att bestchip inte har någon aning om den Tuning Protection som Bosch kör med på sina senaste styrboxar. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Oj, mycket känslor inblandade. Jag skrev detta inlägg då jag själv inte har någon erfarenhet alls så jag är mycket tacksam för alla era svar. Priset är givetvis viktigt men kvaliteten står över, det enda som oroar mig är såklart att motorn ska skadas på något sätt. Vet ni något om hur försäkringsbolagen ser på chippande av detta slag? Och vad händer med nybilsförsäkringen och liknande..? Tolkningen blir således att jag ska strunta i Bestchip, vad är fördelarna Vishnu kontra Giac? Det finns alltså ingen som testad att chippa N55 motorn?? |
|
|
Här har du vishnu procedes hemsida. Länk |
|
|
Ehsan: Kolla på hemsidan som Ajvar länkat till ! Vishnu Procede V5 för N55-motorn tycker jag du ska satsa på. Med autotuning kan du enkelt uppdatera dian modifieringar med avgassystem, downpipes etc utan att behöva mixtra med programvaran. Procede sköter det automatiskt. /Janne |
|
|
Denna då eller? Länk |
|
|
Ja det är den versionen ! /Janne |
|
| Ehsan: Du är medveten om vad trimning medför? | |
|
Chris87: Tekniskt eller hur tänker du, utveckla gärna.. |
|
| tror han menar att man måste vara försiktig och ta bort grejerna när man lämnar in bilen på service för garantins skull....men jag menar det har funkat för alla hitills :) nema problema.... | |
| Ehsan: Du förlorar garantin på motor och drivlina. Skulle det hända något kommer verkstaden garanterat hitta information i bilens elektronik som indikerar att bilen varit trimmad. Då får du bekosta allt själv, vilket i värsta fall kan bli riktigt dyrt. | |
|
Chris, är säker på att du har fel att verkstaden kan hitta info om i varje fall procede,har goda kontakter på BMW originalverkstad, så vi gjorde följande test. Jag raderade alla koder med proceden, och kopplade sedan upp mot BMW´s instrument, den fann ingenting som visade att bilen varit trimmad. Detta var min förra bil en 2009 335 med dkg låda |
|
|
Det bmw garanterat kan se är vilket datum du fick flashat dina grejer, det lär ju ge dom en ledtråd om att något inte står rätt till. // Mvh Andreas |
|
|
tsaros> Det är därför man kör med piggyback! Om man inte är helt bakom flötet och kan läsa innantill så är det inga problem att trimma, men som allt annat så gäller det att man måste veta vad man pysslar med! inte för att vara dryg, men gå in på e90post/bimmerboost/n54tech (eller plöj igenom ap:s längsta tråd...) och läs på innan något inhandlas. Det finns hur mycket info som helst. |
|
|
Shit folk måste börja undersöka själva istället för att ja g har hört av.... Följ gärna tips från pea,joxgbg,bomis och Qdtjant. N55 är en väldigt ny motor och det finns inge flash än men procede funkar jäligt bra ed den utan koder och garanti problem eftersom du kan rensa alla koder. |
|
| bytte båda mina turbos när jag körde piggyback, inga problem alls bara att radera alla koder.... | |
|
Gällande Flash med GIAC så ser inte BMW när det skedde på N54 motorn, GIAC har tyvärr inte löst N55 motorn ännu. Men är vad vi vet den mest osynliga mjukvaran på marknaden till N54 motorn, får se hur lång tid det tar innan GIAC löst det till N55. mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Jag kan rekomendera Länk riktigt nöjd med detta chip. det går inte att jämnföra med bilens original prestanda och nej bmw kan inte se någonting gjorde diverse garanti jobb på bilen vilket innefattade att dom felsökte hela bilens via diagnostik och dom fann ingenting!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.