|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sant ang bussningar med de milen. Önskar dig lycka till alla fall och hoppas du får rätt på det. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Horst => Återkoppla gärna när du har bytt däck. Jag har själv samma erfarenhet som du beskriver. På Min bil sitter det också Bridgestone RFT, 225/45/17 fram och 255/40/17 bak. Bilen visar inga spårningstendenser med vinterdäcken, Nokia Hakkapelitta R 225/45/17 runt om. Det är dock intressant att påpeka att bilen spårar bara när den rullar i Sverige. Under bilsemestern i somras så var det inga som helst problem, då åkte vi igenom Danmark, Tyskland, Nederländerna, Frankrike. Jag överväger starkt att byta däck även jag. Högst upp på önskelistan står Michelin PS3, tyvärr så tillverkas inte den modellen i 255/40/17. 225/45/17 finns dock. Så då återstår det tre alternativ; 1. Byta ut bakfälgarna till 8" och montera Michelin PS3 225/45/17 runt om 2. Montera Continental SC3 i 225/45/17 fram och 255/40/17 bak 3. Montera Michelin PS2 i 225/25/17 fram och 255/40/17 bak Svårt val tycker jag, därför har jag dragit ut på processen... Mvh/ Niclas |
|
|
Kan tänka mig att RFT i bredare däckdimensioner blir riktigt spårkänsliga. Själv hade jag RFT på 16 tums fälgar Trodde först att det var nåt fel på bilen när jag köpte den Slingrade ålade sig över vägen.. Så jag slängde dom på tippen hade 2 uppsättningar sommar vinter RFT Köpte Nokia ligger som en gokart på vägen nu inga tendenser till spårning. |
|
| Jag har Michelin PS3 på min idag 245/40/18 och det är stor skillnad mot andra däck jag haft. Greppet på torr asfalt upplevs verkligen som mycket bättre, om de VERKLIGEN är så vågar jag inte svara på. Men jag vågar utmana kurvan mer då du "känner bilen" mer. Dom svajar absolut inget men spårar lättare fram om vägen är skev och sliten, låter en hel del, tyvärr. | |
|
Kör på Nokian hakka v som gjorda för bilen. Blir det byte så köper jag hakka z eller green |
|
| Min e61 spårade något hemskt med RTF. Den for som en onykter snok över vägen. Kör numera på Nokian Z fram och Z G2 bak och den spårar ingenting! | |
|
Det är dom vägarna här i Sverige som gör att 18 tums däck med 35 eller 40 profiler spårar så mycket...kör man på helt nylagd asfalt så spårar det ju inget alls ...då blir i alla fall min BMW 330 E46 perfekt ..men kör man på mycket sliten asfalt typ sådan som finns mellan Kungälv och Göteborg så blir bilen helt knasig.... Hade vi inte kört så mycket med dubbdäck på genomsaltade nedslitna motorvägar så hade ni klagat mindre ;) Det är nog därför som RFT däcken ibland upplevs som mera spåriga för stommen i däcken är ju så stark ..de säger i alla fall jag som är amatör ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.