|
|
|
|---|---|
|
ja somsagt så drog 328an olja, så jag tog å renoverade toppen med alla pakningar,ventiltätningar,slipade in ventiler etc, men den drar fortfarande olja:S och mycket för den delen oxå ca 1l @5-8mil beroende på körstil. jag har gjort komp prov etc å alla cylindrar ligger på över 11kg. varvar man bilen runt 4-6000 varv så skickar den ur sig lite olje rök men på tomgång luktar det inget alls om avgaserna. jag antar att det eventuellt är oljeringarna som har koxat fast på kolvarna så den släpper in olja i förbräningsrummet, kan detta stämma? eller finns det fler alternativ? Mvh Pier | |
| Kollade du ventilstyrningarna? Avgasstyrningarna brukar bli slitna och då drar den mycket olja.. Eller om cylindrarna är slitna. Såg du några slit kanter i cylindrarna när du hade loss toppen? | |
| M52 är inte känd för att dra olja, o det är sällan toppen behöver renoveras, eller botten för den delen...Drar bilen 1l olja på typ 10mil så har du ett generalfel nånstans. Om den verkligen förbränner 1l olja på 10 mil så borde den ryka ordentligt blått o lukta därefter...Jag skulle börja med att kolla efter oljeläckage... | |
|
klart jag kollade styrningarna å cyllarna är oxå fina bilen har ju bara gått 15000mil trots allt. Dawwe: den förbränner oljan å de blir ett fint litet sot måln när man drar urn liknande diselhorors:D, inga läckage motorn är torr å fin! Felet: vevhusvengtilationsventilens retur ledning igen koxad = suger in oljan i insuget ist för ner i tråget igen= förbränning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.