|
|
|
|---|---|
|
Tjena har en bmw e34 518i där det från början satt manuella fösnterhissar men jag har bytt dörrar och tagit med pannelen som man styr elhissarna med och jag har kollat. Och till min förvåning så var alla kablar där men den ger inte ut någon ström när man trycker upp och ner på knapparna. men belysningen i knaparna fungerar. Så mina tankar har funderat ut att det är kanske en säkring som inte sitter där den ska som att det inte var elhissar orginal på bilen och då är min fråga var sitter säkringen fär elfönsterhissarna fram? CW | |
|
Välkommen till forumet! Har du bytt ut grundmodulen till en som har full uppsättning reläer för att styra alla elhissar? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej och tack för ditt svar. Vad är en grundmodul? Jag är inte så insatt i alla komponenter. Finns det instruktioner förklaringar vad de sitter och vad de kostar att byta. CW |
|
|
Grundmodulen(GM) sitter under baksätet till vänster. Du måste ha en som fullbestyckad. Har flera st. extra moduler i reserv. Kommer visserligen från en E32 750 men dom skall nog passa. PM:A om intresse finns att köpa. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Ska kolla först på bmw:n jag tog dörrarna ifrån om jag inte hittar den så hör jag av mig. Tack för ditt svar och förklaring CW |
|
|
Har nu bytt grundmodulen och det fúnkar fortfarande inte har tagit isär knapparna för hissarna och de var geggiga och gröna så de har jag slipat rena.Mätte sedan om det kom ström till knapparna och det komm ström men strömen verkar inte kunna nå motorerna är det för ena dörren är bort monterad eller är det motorn som det är strul med kan man kolla om motorn funkar i såfall hur ? CW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.