AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.196

Rostskyddsbehandling. Vilket företag?

Sven B
Är i tankarna att rostskydda E90 an som jag tänkt behålla till min fru.

Det jag tagit reda på är att BMW godkänner att man rostskyddar bilen men eftersom deras rostskydddsgaranti i princip är värdelös så spelar det mindre roll ur den synpunkten vad dom tycker.

Jag kommer inte göra det själv *L*

Det finns 3 huvudaktörer i rostskyddsbranchen.

1Noxudol Länk billigast, kräver ingen förbehandling utan sprutar massan direkt på den gamla och i hålrummen runt 5000

2Dinitrol Länk ca 7000 kräver 3 dagars behandling. Förbehandlar med varm högtryckstvätt Monterar dessförinnan bort innerskärmar och dy, torkar och använder därefter rostskyddet på bilen.

3Tectyl Länk verkar vara dyrast runt 9000 men verkar seriösa och använder inte som Dinitrol linoljeprodukter men liknar dom i rostskyddet.

Någon med erfarenhet vilka som är bäst, för mig lutar det åt tectyl behandling.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Den här killen utanför Uppsala är den mest seriösa (och eventuellt dyrast) som jag har sett, webbplatsen känns kanske inte så flashig...:

Länk Länk Länk

Mvh
Sven B
Bra illustration och seriöst att man dokumenterar allt man gjort.

E46 an i bild galleriet visade verkligen att det kan vara nödvändigt att ta hand om våra bilar bättre.
Sven B
Beställt Rostskydd tectyl men ångrar att jag inte gjorde det när den var ny:(
Roffa1
Har alltid tidigare anlitat Björks rostskydd i Linköping.(R.I.P) vill minnas att han använde både tectyl samt dinitrol med mkt gott resultat. Dock så beror slutresultatet på hur lång tid bilen får torka med värmefläktar efter underredstvätten. Många fuskar tyvärr med detta..vilket naturligtvis resulterar i att vattnet då konserveras i dörrar o hålrum med förödande effekt på bilens rostskydd (rostar 10x snabbare)

En seriös firma tvättar underredet dagen innan den skall rostskyddas, så att alla hålrum är helt torra. Dessutom skulle jag rekommendera dig att vänta till sommaren med att underredsbehandla bilen. (det är för fuktigt just nu)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.