|
|
|
|---|---|
| Fråga ang import från Tyskland ang denna modell. Hur ställer ni er till privatimport av denna modell då utbudet är dåligt eller obefintligt av denna modell,det finns inget att köpa helt enkelt. Hur är det att sälja en sådan bil efter några år? Vågar man importera själv eller sitter man fast med en privatimporterad BMW? | |
|
kolla upp bilen innan du köper! Annars är det inga problem... MvH Bmw 4-ever |
|
|
När du skall sälja bilen, så får du kanske några kronor mindre. Vanligtvis brukar tyska bilarna vara lite bättre utrustade. Se till att kolla upp bilen, en bil som importerats till Tyskland skulle inte jag köpt om jag inte kan kolla upp den. Köper man en "premium selection" ifrån Bmw så behöver man inte oroa sig särskilt mycket. |
|
| Håller med förgående att köpa en premium selection, behöver oftast inte ens kosta mer än en hos en mindrehandlare eller privat bil. | |
|
Tack för svaren,ja det är bara Premium Selction jag tittar på och väldigt välutrusyade bilar,mellan 1000-3000 Mil. Anlitar nog någon välrennomerad importör för detta ärende. MVH Mikael |
|
| OT: kan man på något sätt söka fakta om en bil i Tyskland ifall den varit krockad? | |
|
sevak: Tidigare har säljaren enligt tysk lag varit tvungen att berätta om den varit krockad. Kikade ganska mycket på 320d/325d för ett par år sedan och jag fick alltid uppriktiga svar av de tyska säljarna på eventuella krockskador bilen haft. Nu var detta på auktoriserade BMW handlare och jag vet inte hur strikta resten av säljarkåren är... Annars vad gäller tråden så tycker jag absolut en 335 är ett utmärkt importval just pga det lilla utbudet här hemma. Men se till att den har så mycket options som möjligt. Då tror jag den absolut kan konkurrera med de svensksålda bilarna vad gäller andrahandsvärdet. |
|
|
såhär ligger det till nu för tiden ...... när man ska importera en bil från tyskland och göra det rätt så ska man till diverse kontor dom har i varje stad typ och fylla i ungefär 1000 papper ... där görs det en ursprungskontroll där i princip ALLT kollas upp om bilen i en del register som är gemensamt för europa ... där kommer du få reda på om det är några konstigheter med bilen .... hämtade min TT för 2 år sen och gick igenom dessa steg , och i sverige kollar dom numer också upp innan du reggar in den osv. förr i tiden va det bara att åka till besiktningen så fixade dom allt snabbt och lätt där, nu är det inte så lätt. min bror har tagit hem en hel del bilar och har aldrig haft problem med att sälja dessa heller kan jag meddela. |
|
|
Tezz/Mikael: Du tänker helt rätt, en Premium Selection är det enda rätta. Är det N55-motorn på den? Har för mig att den inte är lika lätt-trimmad som N54... Mvh |
|
|
Hej! Har ingen aning om vad för motor det är,vad är det för skillnad, är ny på det här med BMW men gillar bilen skarpt. Det jag har koll på är att det är 306hk o biturbo!! Tacksam för mer upplysningar om detta även om jag nog inte tänker trimma så länge jag har den! Tänker nog så att den går bra nog för att skjutsa frugan o hunden i den ändå. MVH Mikael |
|
|
N54 är dubbelturbo, N55 är twin-scroll vilket är singelturbo. Länk För att skjutsa frugan fram och tillbaka så skulle jag föredragit N55:an då den bör ha bättre bränsleförbrukning. Trimning till den har väl inte kommit lika långt och den klarar, enligt vad jag läst mig till, inte lika höga effektnivåer. Dessutom borde ju N55 vara en bättre design, eftersom den kom senare, ett resonemang som stämmer i alla fall för det mesta. |
|
|
Dubbelturbo är bättre än enkelturbo =) Nej men ärligt talat, det måste finnas en anledning till varför de slänger in en "gammal" N54 i 1M-modellen samt i "is"-modellerna. |
|
|
Ja nu vart ju det tilltänkta objektet givevis sålt,men det kommer väl fler. Det verkar ju som dom flesta tyska bilarna har rikligt med utrustning. Ingen som vet om någon bil med Aut,rattpaddlar,navi,skinn mm. MVH Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.