AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.040

Ett par frågor om E38

Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Hej!

Jag har tidigare haft ett par olika 7:or, 2 st E32:or och en E38. Dessa bilar har varit de bästa jag någonsin haft och särskilt E38:an(en 728i -96) var otroligt driftsäker.

Jag hjar nu kommit fram till att jag vill ha en E38:a igen. Skicket och utrustningen är viktigare än pris och mil, men siktet är primärt inställt på en 740iA med facelift, men jag kan tänka mig en 728iA eller en 750i också. Navi och skinnkädsel är ett krav. Ett par frågor har dykt upp utder tiden jag letat:

Vilket år/månad kom faceliften?
När kom 16:9 navin i 7-serien?
Finns "m-paket" till 7 och vad består det i såfall av?

Verkar finnas väldigt få fina bilar ute just nu. Om ni känner till något fint ex som är till salu så länka gärna annonsen hit, eller skicka ett PM!

med vänliga hälsningar,

Kristian
Jag tror face-liften kom 99. Vet ej månaden. Dem andra frågorna kan jag inte. Håller med dig om e38. Jag har själv en 728ia-97. Snål för sin storlek. Dessutom piggare än vad jag trodde.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Facelift borde vara 9/98 eftersom dom byter modellår i september.
Jag har sett ganska många välutrustade facelift E38 till salu i Tyskland.
Ak
136
Ake Persson

BMW 728ia -97
Lite info på tyska :

Länk

och M-sportpkt :

Länk

Eller kan man montera Alpina-chassi , som jag har gjort på min långmilare 728 -97 , Alpina B12-väghållning fast 300 kg lättare , ;-) ett stort gäng färre hästkrafter och snålare.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det är som sagt inte ofta man ser välvårdade E38:or på vägarna. Och eftersom det är en riktig milslukare så har de alltsom oftast många mil på nacken. Jag har faktiskt själv tittat runt lite, mest på skoj, men det är sällan man hittar några guldkorn.
Ak
136
Ake Persson

BMW 728ia -97
Alpinas erbjudande just nu:

Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Länk

Den här är lite av min favorit just nu. Trevlig färgkombination, verkligt snygg bil.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Trevligt med något annat än tråkig svart inredning! Min förra var ju svart med svart inredning, stilrent med trist.

Här har vi också en intressant kombo, oxford grön och någon form av invidual-skinn: Länk
Annonsen ger tyvärr dåliga vibbar.
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Eftersom vi har BMW och ofta dyker på tysk text (som ovan) har jag ett bra tips om en översättare som jag har i min firefox:

Länk

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
ra
45
ramq
740iA -95
Länk?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
:-) Ja du Kristian. Varför sålde du E38:an eller varför sålde jag den :-). En av få bilar jag faktiskt saknat i garaget.

Finns väl en del fina exemplar kvar men det börjar bli tunt om dom. Har också letat med jämna mellanrum men inte hittat vad jag vill ha.
Visa användare
275
royalcruiser

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Hej!

Först ett stort tack till alla som tagit sig tid att svara!

Sail: Jag saknar den verkligen, det är den bästa bil jag har haft! Den lever fortfarande, senast jag talade med nuvarande ägaren så hade den rullat 32 000 mil.

/Kristian
hatter
kan ordna fram en fin 98a med ca 15000 ärliga mil på mätaren. En 740 shadowline, taklucka, navi 4:3, antracitgrå, grått läder, dubbel glas, xenon, pdc fram och bak, bes & skattad, servad enligt bok och på märkesverkstäder .... allt funkar och inga pixelbortfall eller dylikt.

pris tippar jag på runt 65. nåt av intresse?

Bilen har en rolig/gedigen historik.
Visa användare
275
royalcruiser

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
hatter: Tackar så mycket för tipset! Jag har dock redan hittet en bil.

mvh

Kristian
US
547
US
850 iA -92
Mixtus,
Lite OT kanske? Håller fullständigt med dig där, grymt fin bil.
Man ser också att handlaren är fantastiskt seriös i rekond och fotografering.
(Kolla handlarens sida.) Det var där jag hittade den vita 850:n jag startade en tråd om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.