AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
12.311

lackera motorhuv

Ha
51
Hane73
525 d Touring M-sport 2008
Jag har en silvermetallic e91. Den har ganska många stenskott på motorhuven. Ska jag lackera hela motorhuven eller finns det andra alternativ (stift mm)? Vad kan det kosta? Jag bor i Göteborg.

To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Ett tips är att rådfråga lite olika bil-lack företag, rekond företag för att jämföra priser, och få en "prisbild" samt om det går att bara fylla i prickarna..
Personligen tror jag ej att det går att få det bra med stift m.m.
Beror på hur "petig" man är, men jag misstänker att du får samma problem inom kort..

Lycka till!

Mvh

Beemoholist javisst!
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Skulle gissa 2000-5000 för lackering.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Priset kan nog variera rätt mycket så det är bara att ringa runt och fråga.

Just silver är vad jag förstått den svåraste färgen att bättra med lackstift eller liknande. Beroende på priset skulle jag nog ta och lacka om hela, tror faktiskt det blir det bästa resultatet i slutet.

Sen för att det inte snart ska bli samma lika kan du ju även lägga på en genomskinlig skyddsfolie. Även det kostar ju en slant men det är bra och håller fint.

Niklas

Fransosen
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Jag gav 3900 kr för omlack av min huv på auktoriserad firma. Överkomligt tycker jag, för resultatet blev kanon.
//Stefux
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Ska lacka om huven till våren 3000kr får jag ge.
Mo
55
Morzach
BMW 740ia -99 (E38)
VW Passat Syncro -99

BMW CS #8150
Stefux och Flash Gordon - vilka firmor pratar ni om? Tycker 3000-4000 låter som bra priser och går i samma tankar ang. omlackering av huv.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Jag frågade hos Swall billackering i Norrköping.

3000 kr för huven och jag vet att dom gör 1 bra jobb.Gick själv där på lackskolan.
Frågade en annan firma med men dom ville ha 5000kr

Hade jag nånstans att lacka skulle jag göra det själv :)

Länk

Mo
55
Morzach
BMW 740ia -99 (E38)
VW Passat Syncro -99

BMW CS #8150
Jag bor ju i Linköping så Norrköping är helt klart ett alternativ :-)
Tack för tipset.
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Gävle billackering!
Fick även en offert för spoilern fram, samt bagagelucka.
Om jag plockar bort delarna själv så lackar dom för 5300 kr....med kvitto :-)
Detta tänkte jag ta i vinter.

//Stefux
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Finns alltid en risk att det blir en viss märkbar skillnad i lackeringsresultat dvs lacken kan i en del fall få en annan nyans och det är ju någonting som ni ska tänka på och "hålla koll" på när det är lackat s.a.s.

En duktig lackeringsfirma fixar detta efter ett "försök", men någon mindre duktig kan slarva så att det blir en märkbar nyansskillnad vilket naturligtvis inte är så bra...

Vill m.a.o. bara säga att är ni pedantiskt noga med eran bil så kan det bli en del "turer" med firman innan det förhoppningsvis blir ett godtagbart resultat av det hela..OM ni då har oturen att lacka på ett ställe där kvantitet går före kvalitet :)

Finns ju en större risk att det blir ett sämre resultat om ni bara skickar delarna och vare sig firman eller ni kan se att det blev en skillnad i nyans förrän delarna är på plats vid bilen igen(förhoppningsvis ser man detta innan man monterar prylarna :)).

Mvh Janne.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
När jag hade en bil inne på ett försäkringsärende för ett antal år sedan sa dom att man alltid ska se till att dom alltid mäter lacken med en sån här mätare som räknar ut den exakta kulören. Att man inte bara ska gå på färgkod. Fungerar väl på en relativt ny bil men.
När jag hämta bilen så visa ha en platta med färg direkt ifrån färgkoden, och en ifrån den han hade fått ifrån den här mätaren, var en viss skillnad.
Kan vara värt att påpeka om dom bara pratar om färgkoder.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Silvermetallic är en svår nyans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.