|
|
|
|---|---|
| Airbaglampan lyser på min bil, någon som vet hur man ska koppla om i intrumentpanelen så den bara lysen när den ska. | |
|
Lyser är det något fel på system, laga det istället för att släcka lampan! Gör en felkodsutläsning, då får du veta vad som är fel. Vanligast är fel på sensormattan i passagerarstolen eller bältersförsträckaren. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Har fått reda på att det är en krockkudde i passagerarstolen som är orsaken | |
|
Det sitter inga krockkuddar i stolarna, det sitter i instrumentbräda, dörrar och tak. Är det sensormattan i passagerastolen du menar, kolla här; Länk Det är också värt att kolla kontakterna under stolen, det räcker att det glappar för att lampan ska tändas och då måste den släckas med diagnos. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Bältessträckarkabeln är vanlig också. Den har jag haft problem med. | |
|
Det räcker med ett litet glapp (i t ex kontaktstyckena under stolarna) som systemet detekterar, så tänds lampan. Även om detta glapp bara var tillfälligt kommer lampan att lysa tills felkoden nollas bort med en diagnosdator. På min bil tändes airbaglampan när det var väldigt kallt för någon månad sedan (någon veckan innan dess hade sätesvärmaren i förarstolen lagt av och den började fungera igen efter jag ruckat lite på kontaktstycket under stolen, vilken jag några dagar tidigare kan ha kommit åt med dammsugarmunstycket vid städning av bilen...) och det räckte med att gå in och radera felkoden med Carsoft. Den har inte börjat lysa igen efter det (peppar peppar). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.