|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Måste byta fjäderben på min E32:a. De köpta bättre begangnade har legat ner som enhet. Någon som vet om jag behöver dela och lufta dem. Vet ej vilken sorts dämpare som sitter i. Väldig tacksam för feedback från någon som vet vad som är brukligt. Ulf | |
| Motionera de i dess fulla slaglängd typ 20-30 gånger så är de "luftade", lägg de inte ner efter detta utan låt de stå lutade vertikalt mot en vägg eller liknande. Är man lat kan man hoppa över luftningen o bara låta de stå lutade mot en vägg i typ 1-2 dagar. Även om du monterar du med en gång utan luftning så kommer de "lufta" sig självt så fort bilen börjar användas, dock kan dämparna kännas lite konstiga till en början...Om det är bakdämparna med nivåreglering så är de självluftande, eller rättare sagt de går ej att lufta... | |
|
Av erfarenhet vet jag att det är svårt att hålla dämparen upprätt medens man ska montera dit fjäder och diverse hantering. Det är bara skruva på så kommer det lösa sig när du kör. Ps. Begagnade dämpare behöver inte luftas mer än nya. |
|
|
Tack för era svar och synpunkter! Man vill ju inte dela och göra en massa onödigt arbete som ofta bara försämrar. Jag kör på vad ni säger och monterar de hela så hoppas vi på att bilen gör jobbet och skulle det inte bli bra ja då är det ju bara att skruva ner och göra om. Håller med det kan vara jättesvårt att hålla benet helt rätt då man jobbar med det och då man skall få in det under skärmen. Återkommer med feedback då jag varit på besiktningen.... Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.