AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
5.872

M stötfångare E61

Pa
43
Pade701
520dt f11 2011
Hej

Det är nog dags för mig att lackera om stötfångaren fram pga en massa stenskott. Samtidigt så undrar jag om någon här har monterat M stötfångare men har valt att ha sido-bakstötfånager kvar i originall, alltså ej M paket.
Bilen är en e61 touring-05

Ser det bra ut rent estetiskt? Passar det?
Räcker det att beställa stötfångare fram, lacka den och montera, måste jag även byta dimljus? eller är det något mer man ska tänka på? Var kan jag hitta stötfångare utöver BMW själva?

3M
718
3MW
E36 Ti
jag tycker att det blir snyggast så! :)

hade m-front på min bil o resten var original! (förutom att jag hade quad utblås)

kolla på www.garaget.org/PITSTOP mina gamlabilar så ser du en e61:a

du måste byta dina dimljus om du är petigjag gjorde inte det, du kna beställa lite överallt! finns för 1500:- på blocket, sedan så finns det hos mig nya om du vill, skicka mejl till blend@hotmail.se
eller så kollar du skroten (laga.se eller bildelsbasen.se)
3M
718
3MW
E36 Ti
oj kom precis på att jag har lovat min till en kompis :( synd!

Men köp från schmiedmann! där har de antingen m5-front (då passar dina originala dimljus) eller m-sport (då får du med allt som behövs, dvs dimljus, galler kåpor mm mm) kostar ca 5-6k
Pa
43
Pade701
520dt f11 2011
Tack för återkopplingen!
Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Jag gjorde samma sak fast gick på M5 front istället, så slapp jag dimljusen :P

Hade jag behållt bilen skulle jag nog slängt på sidokjolarna med men baken har jag aldrig gillat

3M
718
3MW
E36 Ti
Snygg bil du hade Hilden såg den på e60.net
Gillade dina trådar med en massa unika lösningar som när du monterade m5ratten med SMG kanppar :D

Men sen började jag gilla dig mindre när du började köra AUDI :D hahaha

Hi
136
Hilden
Audi A8 4.2TDi
Ja SMGpaddlar på en manuell var snyggt hahaha. Men ratten var skön iaf :P

Tack jag gillade bilen men ville byta innan den gick över 20k mil och det kändes ruttet att köpa en ngt nyare och inte kunna flytta över alla moddar, så det fick bli DKW ett tag. Men byter ev jobb snart så jag har börjat kolla runt lite igen på bensinare. Kanske en 550 eller en 335 men vi får se...

Sorry för OT btw :)

Hur gick det för dig Pade? Vart det ngn ny stöt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.