|
|
|
|---|---|
|
Hej! i en anda av obotlig optimism utgår jag ifrån att det snart är sommar, så det är dags att börja leta fälg och däck till min Z4 3.0. Efter några timmar i sökfältet är det uppenbart att det finns mycket kunskap och många åsikter i ämnet, så mycket att det är svårt att sålla. Jag tänkte börja med att hitta en fälg, och har så gott som bestämt mig för mattsvarta Jade-R, om det inte finns en god anledning att välja något annat: Länk Någon som känner till märket Team Dynamics? Det verkar som om samma fälg även säljs under märket Drifz. | |
|
Hm, ser ut som om de även säljs som Wheelmania, fast inte svarta: Länk |
|
|
Jag har också funderat på fälgar till den nyinköpta z4:an under hösten/vintern. Tittat på bilder på nätet, läst på forum, frågat kompisar och frugan om smakråd. Valet föll slutligen på BBS Challange 19" //Dalle |
|
|
De var rätt trevliga i svart! Antar att det går att byta ut det enorma emblemet mot något mer diskret? Har du funderat på att byta bromsar också? (Med tanke på 19", alltså.) |
|
|
Funderingar finns, men det blir nog till nästa sässong. I år blir det fälgar, avgassystem och fjädrar, så det får räcka. (får inte spräcka bilbudgeten helt) //Dalle |
|
|
dalle z3: vad blir det för avgassystem? Mvh/Rolle |
|
|
Tjenare Rolle Det ligger ett Super Sprint här hemma och väntar på att komma på plats. Just nu är det lite jobb med huset som skall bli klart, men sedan blir det skruva i garaget. (fjädrar + avgassystem) //Dalle |
|
|
Jag blir mer och mer sugen på att byta bromsar samtidigt som fälgarna eftersom originalbromsarna känns rätt svampiga och ser dessutom för taskiga ut. Har blivit rekommenderad StopTech, någon som har erfarenhet av dem? Finns det bättre bromsar i samma storlek som original, eller måste man upp en storlek för att det ska vara märkbar skillnad? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.