|
|
|
|---|---|
|
Min 525iA -02 19500 mil drabbad av plötslig strömlöshet för ett tag sen! Upp på maskinflak o mot min bmw mek, kortslutning i diodplattan det blir ny generator sa han! slutnotan 7200:- Fabriksny generator,multirem,VÄ länkarm för att bli av med skramlet i framvagnen ,,min fråga är helt enkelt är priset rimligt? Bilen går för övrigt som en peng! | |
| är det på en auktoriserad verkstad så är det nog ganska rimligt. | |
| Nej det är inte auktoriserat! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja en renoveringen stannar 2000-2500 kr hos en bilelektrisk verkstad normalt dvs lika bra som ny/utbytes. Kollektorern på nyare generatorer är rena skämtet, är bara ett tunt skal av koppar och bara ca 30mm i diamter. Hur nyligen renoverad en Valoe till en 520-00 som efter 16.000 var kollektorn slut. Regulator och dioder var OK ,så nya lager, kollektorbyte, och nya kol+ arbete, hamnade på 1950 kr hos polarens Bil&Elverkstad. Så leta på en bil&elverkstad istället för Kneippbadens om det är där du fått prisuppgift. 7200 är nog normalt på en auktroiserade verkstad. En utbytesgenerator kostar hos reservdelsaffärer 3800 ca dvs dyrare än att renovera upp den du har. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ja ja nu sitter det en ny i min maskin iallafall! Ska ta o lämna in min gamla på renov. o ha kvar utifall det blir nått mer generator haveri! Men man hoppas ju få ett par 3 tusen problemfria mil nu! Nej det var inte Kneippbadens! Tack för snabba svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.