|
|
|
|---|---|
|
Kära autopowerläsare. Jag har en fråga som jag länge gått och grubblat över. Jo så är det. Men faktum är att vi gör inte så många resor tillsammans numera, inte ens runt hörnet. Det blir mest att jag betalar underhållet och så har det löpt på. Vi stöter på varran påväg till stationen varje morgon och samma när jag är påväg hem. Vi träffades Augusti 2009 där stod hon glänskande blå, med perfekt underrede och hon tände till direkt, det var inget snack kärlek kunde köpas för pengar, jag var helt såld. Men faktum är att vi har bara averkat 1000 mil tillsammans sedan augusti och det känns som att det är dags att gå vidare med andra, kanske mindre men framförallt yngre. Sen är det där att hon dricker ganska mycket, men det visste jag sedan innan, tur att det är jag som kör. Min fråga är om jag nu ska sälja bilen, vad ska jag införskaffa istället? Jag kör mest i stadstrafik så det blir en del höga bränslekostnader på 528an. Fast det är ju inte ett problem, det finns ju mackar överallt här i stockholm. (plus att 2 st golfbaggar precis får plats i bakluckan då det är en sedan, vilket stör mig mest då det inte gick att lösa på macken. Svårt det där med förhållanden....det var lättare när man var yngre man var glad bara man fick ratta lite. Det löser sig. | |
|
Du kan ju skaffa en gullig liten 123 diesel. Dricker mindre och suger mer. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Själv har jag varit väldigt ombytlig och det har kostat en del. Se bara till att du slipper betala underhåll. det kan bli ganska kostsamt i längden. De nyare modellerna är dock billigare i drift. Tyvärr har man råkat ut för några som druckit en del så dem får man göra sig av med:-) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| bland det roligaste jag läst på länge :) trodde verkligen det var din kvinna du skulle skilja dig ifrån och undrade vafan skriver snubben om sin fru på ett bilforum, kallla mig trög men jag fick mig ett grymt garv! | |
|
Det var ju det som var poängen i det hela, när jag ändå ska ställa frågan om vad jag ska byta till för bil. Jag har lite speciell humor kalla den dålig :) |
|
|
Hahaha,otroligt bra skrivet delorian :) Är "Nyskild" och omgift så jag förstår Dej fullständigt :) Här är min story.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.