AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.360

Skall jag kosta på E38:an omlackad huv?

Visa användare
276
pmkarlss
635 CSiA -86
VW Caravelle TDI 4-motion -06
VW Polo -04

BMWCS #6947
Jag har en i stort sett perfekt lack på 740'n. Inga dörruppslag, inga repor etc. Näst intill nyskick på lack. Dock har tidigare ägare försökt polera huven med något väl starkt och skadat lacken uppe i vänstra hörnet. Har också ett lagat stenskott ovan grillen. Funderar därför på att kosta på en omlackering av huven för att få den i perfekt lack.

- Kan jag förvänta mig att det inte blir någon nyansskillnad? (Individualbeställd mörk metallic)
- Kan man förvänta sig att lackeraren kan få den att se "ny" ut i lacken
- Tips på bra lackerare runt Sthlm
- Vad tror ni att man får betala?

Mvh,

Per-Magnus
Alla dessa frågor får du bäst svarpå, från lackeraren. Skicka mejl till alla som gett ett bra pris! Lycka till ! Mvh,
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Frittes på Lidingö har iaf tidigare varit mycket bra.

Vad det kan kosta är svårare men så väldigt dyrt kan det inte bli.

En duktig lackerare klarar ut att fixa så det inte blir nyansskillnader.

Klart det ska se nylackar ut??? Den är ju de facto nylackad.

Om bilen i övrigt är fin och du tänker dig att behålla den ett par år så skulle jag säga att du ska lacka om. Du blir nöjdare sjävl. :-)

Niklas

Fransosen
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Självklart ska du lacka om huven. Jag blev riktigt positivt överraskad när jag gjorde en lackövning i höstas. De "mäter" färgen på lacken så att det blir "rätt" färgnyans. Så när det gäller färgen tror jag inte du behöver oroa dig så mycket. Viktigast blir det att hitta en bra lackerare så att underarbetet blir rätt. Det är snarare där problemet är.
Visa användare
276
pmkarlss
635 CSiA -86
VW Caravelle TDI 4-motion -06
VW Polo -04

BMWCS #6947
Tack för feedback. Fler tips på bra lackerare mottages tacksamt. Jag har tidigare hellackerat 635:an, men jag blev inte helt nöjd så jag vill satsa på ett säkert kort denna gång.

Mvh,

Per-Magnus
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hos en större billackering så kan du få lacken scannad, dvs man tar hänsyn till hur blekt lacken är i recepted när färgen blandas.
Den enda skillnaden du får är isof att den nya ytan blir blankare.

Mvh
Skalman.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.