|
|
|
|---|---|
|
Bmw 530 01 Har tidigare varit av med det limmade glaset på mina lyktor då justeringspinnarna var av. Eftersom glaset var repigt har jag beställt nya till mina facelift lampor. Nu undrar jag om om det är dumt att strunta i limmet? Det sitter ju ändå spännen över och under som håller glaset. Sen finns ju gammalt lim kvar som gör att det fäster. Skulle vara bra ifall man behöver ha isär allt igen. Vad tror ni? | |
|
Ja, jag tycker nog att det är dumt. Inte för att jag tror att glaset ramlar bort utan ur tätningssynpunkt. Du vill nog inte ha in fukt där - som dessutom drar sig bakåt (mot lampan och dess anslutning) när du accelererar. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| har e39 utan limmade glas problem med fukt? | |
|
Man kan nog få det om de var limmade från början. Det måste ju finnas en anledning till att de limmar dem. Kanske rostar de fortare också? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Lite silikon kanske kan vara en tanke? Svekke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det brukar gå att återanvända det glegget som redan finns där, man värmer bara tillbaka glaset om man ska använda det. Polaren gjorde detta förra veckan. Är det nytt glas så är väl nån typ av transparent sanitetssilikon kanske bra eller nått åt det hållet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tänk på att när silikon härdar, bildas det gasformig ättika! Kan ge fula frätskador och säkerligen ställa till med problem på reflektorerna... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tryck i lite karosserikit istället, det stelnar ju aldrig riktigt och det håller tätt. | |
|
Johan B På min strålkastare finns det ett ventilationslock på ovansidan. Nu vet jag inte om så är fallet på de nyare, men om det finns så kan man ju tänka sig att ha öppet där medans silikonet härdar. Svekke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns väl icke ättikobaserat silkonsmet också ?, karroserikitt fungerar säkert också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.