|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har ett konstigt fenomen på min bil. Styrningen går märkbart trögare när det är kallt ute och returen på rattutslag blir långsammare. Inte sporadiskt då och då, utan det verkar som om just styrningen går trögt när det är kallt. Jag har försökt kika efter läckor, men inte hittat några och nivån för styrservooljan är korrekt. Jag har också självklart kontrollerat lufttrycket i däcken. Några idéer? Kan det vara någon givare som spökar till servotronic? | |
|
HUR kallt är det när det går trögare? Jag var norrupp över jul, då var det -30..då gick ALLT trögare... Kanske dags att byta servooljan? Hur ser oljan ut? ( Jag tänkte om den är "sörjig" gammal kanske?) Har du kollat att det är riktigt fullt med olja? Beemoholist javisst! |
|
|
Det räcker med typ -5. En BMW-mekaniker kontrollerade nivån, så den borde vara ok. Servooljans kondition är jag mer osäker på. |
|
|
Det låter definitivt som att oljan är dålig, byt och se om det blir bättre. Men var noga med att köpa rätt olja, ATF eller Pentosin. Minns jag rätt står det ATF på locket om bilen skall ha det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.