|
|
|
|---|---|
|
Som rubrik lyder vilken olja? Ska jag el kan jag använda Mobil 0-40 Ll o1 el nån annan typ Castrol 0-30 Ll04? Det som Bmw använt är Castrol slx Ll 04. Tacksam för svar. Daniel Mvh Daniel. Du kör BMW´n men åker Volvon, det är den stora skillnaden. | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
castrols edge 0w-40 går fint, ska du ha "longlife" olja så gå på castrols edge 5w-30 samma pris på dom. |
|
Okej tackar tackar! Mvh Daniel. Du kör BMW´n men åker Volvon, det är den stora skillnaden. |
|
|
Hmm. Funderar på denna olja!? Länk Mvh Daniel. Du kör BMW´n men åker Volvon, det är den stora skillnaden. |
|
|
Har bestämt för mig att ICA-Maxi just nu säljer Shell Helix 05w-40 olja för 399:- á 4 liter. Denna oljan fungerar utmärkt till BMWs M52 och 54 motorer. /H |
|
|
Slant lite på tangenterna såg jag... 299:- skall det vara, och inget annat. Mvh H |
|
|
Okey tack ! Blir riktigt snurrig nu ! Vet varken ut eller in vad ja ska välja!! Mvh Daniel. Du kör BMW´n men åker Volvon, det är den stora skillnaden. |
|
|
Om du tänker använda dig av BMW:s långa serviceintervall, skall oljan minst vara klassad LL-01 för din bil. Senare klassning går bra! Mobils "Mobil 1" är riktiga syntetoljor, men många andra 5W40-oljor är "bara" högraffinerade mineraloljor trots att det står helsyntetisk olja på dunkarna. 0W40 och 0W30-oljor är nästan alltid äkta syntetoljor. Fabrikatet spelar ingen roll, så länge klassningarna är de som krävs. (LL-01 eller senare) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.