|
|
|
|---|---|
|
Vad skall man ha: 330T endast standardutrustning (rätt mycket e standard i och för sig) 328Ci med läder, vav med Tv, cd-växlare, steptronic (+ allt som e standard) Kostar nästan lika mycket och har gått ca 2000 mil. | |
|
330motorn ska vara nåt i hästväg. Coupen är jävligt snygg. Ja hade valt 330T Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
|
Personligen har jag sneglat på 3-seriens touring (jag kanske böörjar bli gammal....). Dessutom är 3-litersmotorn grym! Valet skulle vara lätt för mig: 330 Mvh |
|
|
Båda bilarna är trevliga. Vilken du bör välja beror på om du prioriterar utseende/utrustning (328Ci) eller utrymme/motor (330T). /Fredrik |
|
|
Själv har jag valt en 330Ci, för motorn, köregenskaperna och designen. I dina kläder skulle jag utan minsta tvekan ta 330T mest tack vare dess underbara motor. Jag är tvärsäker eftersom jag kört ett antal bilar av båda modellerna. Rekommenderar dig att provköra och låta känslan i maggropen avgöra, om ekonomi och funktion i övrigt är hyfsat likvärdiga. Läderklädsel är snyggt och känns lyxigt, navi är säkert kul men 38 extra hästkrafter, mer vrid och ett härligt motorljud väger tyngre om man gillar att köra bil. Dessutom tycker jag att Touringen är nästan lika snygg som coupén. My Bimmer is my mistress |
|
|
Självklart en 330i Touring. Jag är inte alls partisk. :-) Allvarligt talat: Allt beror förstås på vilket behov du har. Att jämföra en Coupé med en Touring är som att jämföra äpplen med päron. Jag tycker dock att motorn i 330 med råge kompenserar för 328:ans eventuella fördelar. |
|
|
330iT såklart! =) Läder är väl standard? Underbar motor plus att den är ruskigt snygg! Kompletera med ett m-paket i efterhand (om du gillar sportig look) får då har du den mest stilrena touringen av alla! =)) /Manray/ |
|
|
Tjena igen! Saken är att det är beg bilar och en lite speciell situation där jag byter in min 325 Coupé. 330n har inte läderklädsel och det är väl det som känns mest trist. Går det överhuvudtaget att sälja en 330 utan läder i framtiden? Kan man eftermontera läder? Jag vet hur skön motorn är, det är därför jag överhuvudtaget ens överväger touringen som är 330. Egentligen funkar coupé perfekt för mig, men det är klart att en touring aldrig är fel, man kanske inser fördelen när man har en rymlig bil. |
|
|
Skulle nog handlat 330T och eftermonterat del-läder (Grand-Turisimo) som jag tycker är bättre än hel-läder. Varmare o skönare på vintern, svalare o inte så klibbigt på sommaren. Motormässigt så finns ju lite mer 'spets' i 330'n , men det är ingen enorm skillnad tycker jag. Utrymmet plus att touring är coolt överväger... har haft 2-dörrars och det vill jag inte ha igen (undandtaget Z och M modellerna såklart). Om du ångrar dig då du köpt 330'n så kan du ju ringa mig... :-D Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
330 T utan tvekan, som all säger så är motornhelt underbar. Har inte läderklädsel själv men får väl säga att jag tycker att textilen är rätt ok även om jag hellre hade haft halvläder. Lägg sedan till utrymmet som du kan få med det fiffiga lastnätet så borde saken vara biff. Har själv lite lustig utrustning, textil, xenon, integrerade bilkuddar bak, isofix infällt drag, hifi högtalare. Hade gärna bytt barntjafset mot läder och CD-växlare. Slutsats 330 är lite modernare motor, körde dessutom på 40 mil inkl omkörningar och SAAB-race på 0,86 i helgen. |
|
|
Jag skulle välja Touringen av praktiska skäl även om coupén är mycket snyggare. www.malte-racing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.