|
|
|
|---|---|
|
dum fråga detta kanske. köpte precis en cirkulationspump på tippen som suttit i en bmw 1.7L diesel från -98 eller nått. rätt få mil på ekipaget och pumpen ser fin ut. finns 2 kontakter på den och har provat koppla 12v. inget händer mer än att batteriets spänning minskar ytterst lite när kontakten är i. de är WD-40 i den och själva konen verkar gå lätt (har petat på den med en plastbit och blåst i den). ska den inte börja slå fram och tillbaka när den får ström? Specifikationer när jag köpte den va "TESTKÖRD"..... BMW ownz | |
|
Pumpen skall väl snurra. Vad är det du köpt, cirkpump för värmen inkl värmeventiler, eller vad? FP |
|
|
Du har inte kopplat fel då så att du har 12v på jord och tvärtom? Om det är en sån pump till värmen så är det ingen vanlig motor utan elektronik som driver ett magnetfält som gör att en impeller som är magnetisk "följer med" magnetfältet. |
|
|
folke: VÄRME CIRKULATIONSPUMP BMW 3 E36 91-00 95. 1.7 TD SOLONID har självklart provat skifta + - BMW ownz |
|
|
Solenoid låter som något som kan vara värmeventiler. Det skall klicka i dessa när man släpper på ström, och en fjäder drar tillbaka när de är strömlösa. De är öppna i strömlöst läge och stängs när de har ström. Själva pumpen är en liten centrifugalpump med motor osv. Allt sitter på samma monteringsplatta Detta gäller för E39, kan inte svara på om det är samma för E36, men ganska troligt. FP |
|
|
Bild? Hittar du den här? Länk |
|
|
då har jag alltså fel mojäng med andra ord? BMW ownz |
|
|
Länk denna verkar de ju ska vara. men har något annat verkar de som :S ska ta en bild å slänga upp om jag får till de. BMW ownz |
|
|
DE GICK! Länk BMW ownz |
|
|
Det verkar som du fått en ventil (av solenoidtyp) som ingår i värmesystemet. Det är i vilket fall ingen tillsatspump som på bilden om de inte konstruerat om den rejält. FP |
|
|
då måste den ju vara felmärkt? BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.