AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.327

Rutan känns "slapp"

Sp
39
Spelis
323Ci - 99
Hallå! Min ruta på passagerardörren är rätt slapp på min e46 Coupé.

T.ex. När man stänger dörren så "skallrar" rutan, och man behöver knappt stänga hårt. Samma sak om jag vevar ner passagerarrutan i högre hastigheter och sedan stänger den så hamnar den "utanför" så att säga, den ligger inte mot listen. Då får jag veva ner rutan på min sida och sedan stänga passagerarrutan.

Sen har jag även ett högt vindbrus från rutorna, jag har märkt att rutan inte är riktigt helt emot listen längst ner på dörren.. Bilen är inte smälld.. :)

Vad kan man göra åt detta?
Gee
Om du plockar av listen på utsidan av dörren (sitter med plastklips) så kan du justera in rutan där det borde hjälpa gör även att vägljudet blir tystare i Coupen
Sp
39
Spelis
323Ci - 99
Är det så pass enkelt alltså? Behövs det något specialverktyg eller är det vanlig skruvmejsel/liknande? :)
Gee
Japp, lämnade in min då jag trodde att man behövde plocka av hela dörrsidan, till min förvåning upptäckte jag dock senare när listen hoppade av för att dem inte bytt klipsen att det var där man gjorde det, det förklarade även varför dem inte plockat ner inredningen på höger sida där elhissen knarrade utan bara sa att hissen var kass. Vilket visade sig vara fel då det bara var en skruv som var lös.

OT:
Jag har för mig att det är två insex skruvar du justerar på men är ej helt säker. Kan vara torx också. Jag är inte helt hundra så du får gärna posta hur det gick igen sen. Det kan vara så att din fönsterhiss är dålig eller lös vilket inte lär lösas av detta.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Har samma problem! Vilken list är det man ska ta loss och vad gör man sen?
An
74
André S
E91 325iT M-sport -10
Länk
Sj
3
Sjaunja
325ci -02
Ett tag sedan någon skrev i denna tråd men hoppas på att få svar iallafall, har exakt samma problem och har haft upp dörrsidan inifrån och dragit åt klamrarna som "håller" fast rutan utan effekt. Länken har slutat funka, verkade vara i den länken lösningen fanns, undrar om någon kan beskriva eller har kvar lösningen någonstans, blir galen av det osexiga ljudet när rutan skramlar! :)
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Kan tyvärr inte hjälpa dig med det men kan säga att det här problemet uppstår oftast pga att folk håller i rutan när dom öppnar och stänger dörren, vilket man absolut inte ska göra på en coupé! Det är därför den blir så slapp.

Sj
3
Sjaunja
325ci -02
okej, jag har då sett till att den har varit isfri osv i min ägo, men kan ju vara förra ägaren... Finns det ingen som vet en åtgärd till problemet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.