|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Jag sitter i fälgköpardagar och har bestämt mig för att köpa en uppsättning M6 replikor till min 330Ci -03 med m-paketet. Har sökt runt här på forumet och läst mig blind på det här med ET och Offsets och allt vad det innebär. Men jag blir inte klok på det. Vet vad det betyder och hur det påverkar bilen, men jag kan fanken inte hitta någonstans vad som passar på just min bil. Hur pass breda fälgar man vågar ta, etc... Vet att min bil har original ET 42, men hur mycket vågar man gå åt båda hållen? Jag har hittat ett gäng fälgar som jag är intresserad av men inte vågat lägga en beställning på då jag inte vill köpa fälgar för tusentals kronor som sen inte passar. Hoppas ni kan reda ut detta för mig. Dessa fälgar har jag fått upp ögonen för: Länk Länk Länk Vilka passar bäst? Skittacksam för alla svar! //Sigge | |
|
Jag köpte 18" BBS LM av Mark på bmautosport.co.uk till min 328 E36 för några veckor sedan, blev supernöjd! Så jag skulle personligen beställt fälgar av honom. Fast jag skulle nog kört på några andra fälgar än dom M6-fälgarna du länkade! Den mittersta länken var bra eftersom de fälgarna är 9" breda bak, men sen är det synd att dom bara är 18"...ser lite "litet" ut på E46. Dom i den sista länken är ju bra på så sätt att de är 19", men tyvärr är det samma bredd runt om! Ser inte lika "fett" ut... Men iallafall...anledningen till att jag skulle köpa av bmautosport.co.uk är att man är garanterat att fälgarna kommer att passa!:) Han förvarnade mig om att jag kanske var tvungen att valsa mina skärmar lite pga av de fälgarna jag beställde...just eftersom E36:an har lite mindre utrymme i hjulhuset sa han. Det stod även i annonsen på just dom fälgarna också. Men till E46 ska det inte vara några problem. Dom jag beställde är 9.5" breda bak, och precis som han sa så måste jag valsa lite lite grann bak. Annars kan jag rekommendera 19" BBS LM kopior, från bmautosport.co.uk! En kompis har det på sin 330 E46 Cabrio. Ser riktigt bra ut: Länk Länk på fälgarna: Länk Med vänliga hälsningar, David |
|
|
Ja asså jag är så kluven. Jag är också som du säger inne på att ha bredare fälgar bak för att få en grymmare look, och från början var det tänkt att jag skulle köpa 19". Men min ekonomi tillåter bara 18" just nu. Men jag har faktiskt varit i kontakt med Mark på BMautorsport och frågat vad han hade för M6 fälgar på lager. Utöver dom annonser han hade på sin hemsida skulle han även inom 2-3 veckor få hem 19" som var 8,5 fram och 9,5 baktill. Det skulle då vara dessa Länk fast dom skulle passa e46 då givetvis. Men åter till min fråga, kommer de fälgarna jag länkade innan att passa på min bil? Dessutom undrar jag om det är möjligt att lägga på mina gamla däck på fälgarna som är 8,5" breda runt om? Däckstorlekarna är 255/35/18 bak och 225/40/18 fram. Passar dom på 8,5" breda fälgar? //Sigge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.