|
|
|
|---|---|
| Hej:) förarstolens ryggstöd har släppt i svetsningen längst ner på insidan, så ryggstödet lutar o gungar mot armstödet. Det är dags o få det lagat. En ny ram till ryggstödet är billigt, men vem vet om det blir bra om man ska ha bort skinnet och stoppningen. Någon som vet var man kan lämna stolen? | |
|
Nu vet jag inte exakt hur dina stolar ser ut. Men jag har haft isär ett par skinn-stolar till E39. På dessa tar man bort plastkåpan på baksidan av ryggstödet, sedan är det bara att med hjälp av t ex tång att böja undan piggarna som håller skinnet på plats och ta av klädsel & stoppning. Sätta tillbaka det var inga problem vad jag minns. Jag har för mig att jag använde några kraftiga buntband på några ställen för att göra det hela enklare. |
|
|
nu har jag bytt ryggstöd,, :) det va precis så enkelt som du beskrev det weeeman:) klädsel och stoppning är ett stycke, som man separerar från ramen genom att böja ut krokarna som klädseln sitter fast i ramen med.. detta va så enkelt så att jag kan säga att det inte ens är lönt o tänka på att svetsa stolen om den börjar gunga;) dessutom va ryggstödet duktigt snett, pga belastningen som blev på den sidan där svetsningen hade släppt.. 510kr kostade ryggstödet till e36 sportstol. skiljer nog inte mkt till andra modeller. det tog max 1 timme o byta, inkl ta ur stolen ur bilen o sätta tillbaka den när stolen va färdig. se till att ha torx hylsa modell T40 till ryggstödet,o kanske en skruvmejsel till att ta bort spaken som man fäller ryggstödet med :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.