AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.837

Vad tror ni o denna GTI?

Sida 1 av 2
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
Länk

Bilen har gått som flyttgods från USA till Tyskland och där ifrån importerats av denna firman.

vad tror ni om bilen, och vad vet ni om firman?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Spontant känns den dyr, med tanke på att det är förra generationen.

Har dock hört gott om firman..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tänk på att även om den kostar något mindre än motsvarande svensksåld/eu-variant just nu så kommer bilen för evigt behandlas som spetälsk i och med att den är US-import. Det är inte säkert att det blir någon besparing alls. Milesmätaren gör ju att alla kommer se var den kommer från.

Och du har väl tagit en Carfax på bilen så att den inte varit ute och badat i ett tidigare liv?

-------
//Lövet
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Varför är en US-import så mycket mindre värd?
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
Carfax?? nope, vad är det, och hur gör man det?

Jag blev varnad för att us-bilar inte hade samma rostskydd som svenska, men jag ringde nyss till VW i sverige, och dom sa att det inte skulle vara några skillnader på bilen oavsett om den kom från sverige eller usa.

jag är mest rädd för att mätaren är skruvad eller att bilen är krockad eller dyl..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
* För att det importeras mängder med skit därifån. Bilar som varit i hagelstormar, orkaner, total vrak osv. Sedan repareras dessa mer eller (oftast) mindre seriöst.
* För att de skiljer sig i utförande i många fall

Det är helt enkelt mindre efterfrågan på US-importer

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Carfax är ett system i USA där olyckshistorik, servicar osv sparas. Med hjälp av chassinumret kan du se om bilen varit med om en olycka eller varit stulen och liknande.

GÖR DET! Länk

Det importeras mängder med krockad skit från USA.

-------
//Lövet
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
Sani: du jobbar inte på firman?:)

Läste nyss här på AP att nån hade hört att rykte om att dom skruvar mätare..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De visar inte reg.nummer. Alltid ett dåligt tecken av en bilfirma.

Ring och fråga efter chassienumret och säg att du ska göra en Carfax. Lämnar de inte ut det så behöver du inte fundera längre.

-------
//Lövet
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
Lövet:dom hade inte fått skyltarna när bilden togs, har vart där å kikat å nu sitter dom på.
reg nr: RLK 379.
fattar fan inte riktigt hur man gör ett sånt Carfax ändå?... kanske är jag som är slow--
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Då matar du in bilens chassienummer WVWGV71K89W133026 på länken jag skickade

-------
//Lövet
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det fina med USA-importer är ju just Carfax, har bilen varit med i en olycka så får man ju fram det i de flesta fallen. En tysk bil som varit totalkvaddad sparas inte i något liknande system.

Jaja jag skall väl inte klaga om det är så att USA-importer är billigare, det gör bara att det blir fler bilar att köpa förmånligt för mig :).
På alla importbilar gäller det ju att göra sin hemläxa, inte bara vid datorn utan med lupp i verkligheten...

Lindström: gå in här Länk och slå in reg-nr.
Sen får du fram chassienumret där, VIN (Vehicle Identification Number) kallas det på engelska. Sen går du in på länken Andreas gav dig Länk och klistrar in numret. Kostar en slant, men det kan spara dig mycket pengar!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
lindström83; nä - men jag hade en kompis som hade släkt där, som påstod att de var seriösa...kanske lite jäv? :) Så jag går inte i godo för dom eller så!
Den är inget att ha: 07/08/2010 Damage Report TOTAL LOSS VEHICLE
07/08/2010 9,705 California
Motor Vehicle Dept.
Rancho Cordova, CA Dealer took title of this vehicle
while it was in inventory
SALVAGE TITLE/CERTIFICATE ISSUED
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nämen, så oväntat! ;)

-------
//Lövet
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
fick inte fram nå chassienummer..

Du har angivit en personlig skyltbeteckning som inte är knuten till något fordon i dagsläget. Felkod (5081).

Får jag till svar. jag får ta å åka dit i morgon å kolla numret.
Tack för all hjälp så långt:)
Typ..=) 99% av alla -09 -10 USA importer verka ha samma historia-Tyvärr.. Ovanligt att det inte stod att denna var exporterad till Litauen..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vi har ju redan fixat chassinumret åt dig tidigare. Se ovan.

Om du använder Transportstyrelsens webb så får inte ha något mellanslag mellan bokstäverna och siffrorna.

-------
//Lövet
Se där, magkänslan sviker sällan. Lindström: Ska du verkligen åka och titta på en bil som du nu vet har varit smälld?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inte bara smälld. Toksmälld så att reparationskostnaderna överstiger 75% av värdet.

Leta vidare.

-------
//Lövet
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har en känsla av att många importer från US har hittats på denna sajt:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.