|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Beemer4life: Kan man använda din kompressor utan att samtidigt spruta in innehållet i burken? Vad händer när man använd kitet en gång, är det obrukbart då eller säljer BMW extra burkar? Tack! |
|
|
Yes. Man kan välja mellan "air" och "repair". Jag har för mig att man byter ut vätskan om man använt den eller om bäst före datumet (särskrivning?) går ut. Men absolut inte själva kompressorn. Det vore en dyr affär hehe. |
|
|
OK, tack! |
|
|
Vätskeflaskan säljs löst hos BMW och skall som sagt bytas efter ett visst tidsintervall för att säkerställa full funktion. Dock misstänker jag att det tidsintervallet är uträknat från "worst case scenario" (t ex. fordon som befinner sig i hett ökenklimat året runt), så hållbarheten på vätskan lär nog vara betydligt längre än angivet i vårt kalla klimat... Jag TROR att man bör byta ut slangen som pumpar in vätskan efter man har använt denna - BMW säljer även den som "reservdel": Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Läste i manualen nu att vätskan ska bytas ut efter 4 år. På själva behållaren står det när den tillverkades. Jag läste inget angående slangen men det låter logiskt eftersom det där stelnar. Slangen lär bli täppt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.