|
|
|
|---|---|
|
Är ny ägare av en 118D (-08) där både sommar- och vinterdäck är BMW original alu-fälg. Däcken verkar vara original också, så jag antar att det är RFT-däck. Som jag har förstått det ger det sämre känsla och grepp med RFT, så jag undrar om det går att använda samma fälgar men byta till "vanliga" däck så småningom? Ställer frågan eftersom jag läste att fälgarna tydligen är anpassade för RFT på något vis? Ursäkta en nybörjare om frågan har ställts tidigare eller bör läggas någon annanstans! Hänvisa mig gärna rätt isåfall! Tack :-) | |
| Hej ! Det går alldeles utmärkt att sätta på "vanliga" däck på bmw fälgarna det som är annorlunda på dom är att dom har dubbel hub en extra kant på insida fälg så att däcket ej skall kränga av vid tryckförlust. Detta är vad min däck handlare har förklarat. | |
|
Shit vilket snabbt svar :-) Sånt som gör att man känner sig välkommen som ny BMW-ägare! Tack! :-) Låter jättebra med däcken (och en stor lättnad). Tänkte inte ens på att fråga om det när jag köpte. Har inte bilen tillgänglig just nu, men gå det se enkelt om däcken är RFT eller ej? Någon markering på däcksidan, etc? |
|
| Det står RFT eller en stjärn symbol * | |
| OK, tack! Ska kolla det så snart jag får tillgång till bilen igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.