|
|
|
|---|---|
|
Hej hej. Jag har sökt med ljus och lykta bland mina vänner, men inte hittat någon som pratar tillräckligt bra tyska för att kunna ringa till en säljare och kontrollera så bilen jag tänkte köpa finns kvar... Jag har två bilar på gång. En primär, och en backup. Så finns det kanske någon vänlig själ, kanske tillockmed bosatt i Tyskland?, som har lust att ringa på en bil åt mig? Jag tänkte boka planet dit så fort som möjligt, men vill inte göra detta innan jag vet om bilen finns där eller inte... //Anders. | |
|
Var i Tyskland finns bilen? (befinner mig här nere) |
|
|
I ludwigsburg. E riktigt inställd på den bilen... Länk |
|
|
Synd det är 2,5 timmar från mig. Jag kan försöka mig på ett samtal imorgon vid lunch, tyskan är inte super men med lite god vilja brukar det fungera :) |
|
|
jättesnällt! :) Vart i Tyskland bor du? Ja har kollat på några till runt om i Tyskland faktiskt... Väl utspridda över landet tyvärr... Får bli tåg mellan städerna om ja måste åka vidare. :) |
|
| Skicka power-post med din mail-adress | |
|
Behöver du hjälp runt Frankfurt am Main kan du höra av dig till mig. |
|
| Tack för erbjudandet, men nu har ja handlat! :) är numera stolt ägare till en svart metallic 335dT '07 med fullt M-paket. :) | |
|
Grattis! ---- BMW CS #6212 |
|
| Tackar. :) och jag kan meddela att allt har gått oförskämt smärtfritt! | |
| Importerade du från Tyskland? | |
| Japp! Från Bad Tölz närmre bestämt. | |
| Fick du hjälp eller tog du in den själv? Är sugen själv men har inte tiden eller språket för att ta in en själv utan behöver hjälp! | |
|
Ja tog in den själv. Tog flyget ner i söndags till frankfurt. Tåg till München. Tunnelbana till handlarens ställe i München och därifrån åkte jag med handlaren. Ja provkörde bilen på väg till deras kontor, skrev papper, lämna över pengar, åkte o fixa regplåtar o exporteringsdokument, och sedan körde ja hem. :) Ja e verkligen dålig på tyska men lite förstår jag och några ord kan man kläcka ur sig. Men eftersom handlaren hade lika dåliga engelskakunskaper som jag hade tyskakunskaper, så vart det en bra kombination. :) |
|
| Hur mkt gick det på att importera (förutom bilen) bensin, flyg, tunnelbana mat etc. etc. | |
|
Flyg 760:- Buss 110:- Tåg 800:- Hotell o frukost 500:- Mat o öl 350:- Tunnelbana 12:- Avgifter för avreg. o skyltar 900:- Båt Rostock-Gedser, Helsingør-Helsingborg 1100:- Bränsle 1300:- Summa: 5832:- I Sverige tillkommer ursprungskontroll, regbesiktning, eventuellt vägning, eventuellt vanlig besiktning. Totalt ca 2100:-. |
|
| ok! tackar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.