AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.855

Får inte mera laddtryck 525tds-95

Jag får inte ut mer laddtryck än 0,9bar hur mycket mera diesel jag än skickar på. Finns det någonting som "stryper" eller säger ifrån så att den inte laddar mer än så?

CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
Mer diesel i sig är inte vad som ger mer laddtryck.

Turbon är styrd av en wastegate som reglerar laddtrycket, genom att släppa förbi avgaser instället för in i turbinen i turbon.

För att öka laddet så måste man förhindra fullt laddtryck komma till wastegate klockan bla genom att pysa ut luft på vägen till klockan med tex en reglerbar ventil.(finns säkert bra beskirvningar på detta om man googlar lite)

Är inte så in satt i dieslar, med är inte diesel pumpen på den motorn helt elektriskt styrd? dvs. man måste chippa den för att öka diesel mängden?
Löste det genom att rycka wastgate slangen. Så nu laddar den beroende på hur mycket diesel jag skickar på. Jo den är elektriskt styrd. Man kan koppla på en box som lurar värme sensorn i pumpen att skicka på mera diesel. Antingen med en kcr box, eller en egen byggs som jag har, då jag kan välja hur mycket diesel jag ska skicka på både innan och under laddtryck.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.