|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
både ja och nej. Jag kan inte skriva bilen på min far efter som att han kronofongden, skriva bilen på mamma kostar det 200kr mer, efter som hon har ingen körkort. Jag har kollat på alla bolag. och det där med compricer så litar jag inte på dom, jag har alltid hittat billigare försäkring på egen hand, typ ringt runt kollat på försäkringsbolagens hemsidor. Jag fick ett pris hos salus ansvar för 32'000kr, När jag frågade dom att det var en vanlig kombi bil så sa dom att det är min ålder och att det är en BMW som räckans som lyx bil. Plus att jag bor i Göteborg. Mvh Kevin |
|
|
325i Touring helförsäkring 340:-/mån, jag är 53 år bor i Visby i eget hus med garage. Jag kör max 1000 mil/år. Har folksam. Det är fan inte lätt att vara ung och motorintresserad och bo i en storstad typ Sthlm eller Gtb med sådana premier som Kevin betalar. //BMW CS #6780 Livet är alldeles för kort, i förhållande till hur länge man är död. M.J (Visby) |
|
|
525 -03 2000mil Hel+extra allt TryggH puts |
|
|
Puts: Du glömde en liten detalj. ;) ///BMW - Was sonst! |
|
|
325XIA 06 Stockholm innerstad 850/ mån >2000 mil 30 år |
|
|
Ger ca:6500 740 98" Knappt: 6500 840 93" Men det märkliga är att min 528 99" är några hundralappar dyrare än 840 undrar vilken som skulle bli billigast att laga:)Har Bmw orignal på samtliga samma förutsättningar (Hel+bilextra)Ringde If&kollade varför fick till svar att det berodde på att 528an var nyare,känns som lite dålig koll av någon som kallar sig originalbolag.Är i övrigt nöjd fick bra rabatt på min hemförsäkring,bor lite utanför Jönköping är 46 år. Patrik |
|
|
520 - 92.. fast det är inoficellt en 525 efter motorbyte 4000kr helår hos Länet Halvförsäkring på mig 20 år, lägsta körsträckan |
|
|
Fick ett pris på 4.600 för helförsäkring hos BMW Originalförsäkringar. Salus Ansvar ville ha 16.000. Är BMW´s försäkringsbolag ok? 48 år, 1.000 mil/år, småstad, hus/garage. |
|
| Idag tecknade jag en ny försäkring via BWM orginal och blev måttligt förvånad av vilket bra pris och avtal dom har. Hade räknat med att dom skulle ligga bra mycket högre än övriga försäkringsbolag. Jag ville ha dessa då deras försäkring även gäller för bankörning med bmw sport club. iaf jag fick pröjsa dryga 13k/år. det är 7 mindre än vad jag hade förra året via Vesta(moderna försäkringar). | |
|
M5:an. 15 000 kr / helår DINA |
|
|
Betalar 5666kr/år med Trygg-Hansa. 35 år, bor i Gbg. Hade Moderna tidigare, de strulade konstant+de var dyrare... prosperity is a mindset! |
|
| M5:an 11600 kr/år BMW Orginalförsäkringar. | |
|
4400:- hos bmw originalförsäkring. Skiljde nästan 6000 i pris mellan billigaste och dyraste. |
|
|
BMW Original klart billigast för mig i alla lägen: Z3an 7200 kr/år helförsäkring storbilextra 120d 6500 kr/år samma omfattning som ovan 26 år skriven i Göteborgs innerstad /Tomas |
|
|
Trygghansa med 10% rabatt Högst 1 000 mil/år Z4an fortfarande i garaget ;) Pris per år 810 kr /år ~6månader /år okt-maj I drift , helförsäkring 7 608 kr /år Tot ca: 4200 /år 32, skriven i Linköping |
|
Gee |
BMW Originalförsäkringar 330Ci -03 1500mil/år Helförsäkring + Storbilextra 7680kr/år 49, Skriven i liten ort utanför Lund |
|
11 317 per år Länsförsäkringar M3 Cab -02 40 år, 1000 mil, 5000 i självrisk Bor i Villa precis utanför gbg (IF skulle ha lite över det dubbla som jämförelse...) Ser nu att BMW orginal skulle bli bara nån hundring dyrare i årspremie än LF |
|
|
Bmw 325 -05 Helförsäkring + extra (låg självrisk) i Solid 2000mil 8020/helår 34år i Göteborg /Rain |
|
| 320i -04, 1500 mil/år, 29 år, Helförsäkring hos BMW Original: 765 kr/mån | |
| Fan vad dyrt Ljungstrand! Måste finnas billigare för den bilen. Kollat alla? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.