|
|
|
|---|---|
| Har nog läst dom flesta trådarna här på forumet angånde knarret/gnisslandet som uppstår på cab och coupe modellerna mellan sidorutan och gummilisterna när man kör (försvinner om man tar ner rutorna lite). Även jag har detta problemet på min 330 cabrio. Läste om något preparat som dom auktoriserade Bmw verkstäderna skulle ha men som inte fanns till försäljning, men är det någon som har något bra tips som varar mer än ett par veckor hade man varit evigt tacksam! | |
| Uppfattade inte om du testat Bmws medel Silikonborttagare och därefter deras Gummipflege ? | |
| Har inte testat detta men jag misstänker att tidigare ägare testat med silikon! Gummiplege var det jag lästa om som man tydligen inte kunde köpa som privatkund med detta stämmer kanske inte? Snokade runt lite på schmiedmann men hittade inget! | |
|
Silikon kan just vara orsaken att det knarrar. Kör dom 2 medlena, först ta bort silikonet med det medlet sedan fukta upp dom fint med gummipflegen, kostade runt 100 ingen tillsammsans. Jag köpte på Bmw Novation i Uppsala inga problem dom hade allt hemma. |
|
|
Är det dessa två medel ni pratar om? Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.