AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.128

Någon som varit och tittat på denna M3 E46 Competition ?

Tjena!

Håller på att leta efter en M3 för fulla muggar och har hittat en som verkar vara fräsch på blocket, har inte pratat så mkt med säljaren ännu, men om jag vill kolla upp historiken på bilen, hur går jag tillväga då ?

Har precis hållt på att köpa en skruvad M3 så jag känner mig lite orolig över att köpa en Importerad M3.

Det är en M3 Competition -06 som har gått 8700 mil

"I trafik 2010-06-03" så den måste ju vara importerad

MVH

Glömde att posta länken !

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tycker den är helrätt och tipsade om den i en annan tråd.

Någon tyckte passningen på huven såg skum ut och att bakskärmarna såg valsade ut. (Personligen kan jag inte någon av det på bilden, se det som ett tips att kanske kolla närmare på)

Jag skulle själv kunna tänka mig den men priset känns lite galet. Det har sålts äkta CSL:er för runt 350'.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ursäkta skrivfel

"Personligen kan jag inte se något av det på bilden, se det som ett tips att kanske kolla närmare på"
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Berg 3r:

Av bilderna att döma så är den nog köpt av en "riktig" Bmw handlare i Tyskland, premium selection bilarna brukar va i bra skick,

Börja med o kolla upp med ägaren varifrån bilen kommer?

Fråga om det finns separata kvitton från servicetillfällena som du kan jämföra med kvittona i s-boken, kanske finns det historik om tidigare ägare? Isåfall kan man ju kosta på sig ett samtal?

Tyvärr tycker jag priset är på tok för högt! Men ni kanske har diskutterat en lägre nivå...

Maskingarantin hos de flesta fb-bolag löper ut vid 8-10000 mil.

Värt att tänka på är ju att den "nya" M3:an med liknande miltal, import, går o hitta från ca 350-380....:-)

PS: bmw är inte längre lika generösa när man ringer och frågar om bilars historik utan ofta krävs att man äger bilen för o kunna få ett utdrag från registret där det (kanske) finns miltal angivet. Då kostar det ca 700 kr.

MVH Peter

Okej, tack för svaren, ska kika lite och se vad som händer !

Det var jag som skrev det med huven och valsningen och av bilderna att dömma står jag fast vid det.

Jag har ringat in områderna så ni ska se det lättare:

Huv: Länk

Valsning: Länk
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jag ringer till BMW handlare i "hemlandet", då har iaf alltid jag fått ut en lista på alla serviceåtgärder och när de är gjorda. BMW i Sverige är inte tillmötesgående för 5 öre... tyvärr.. fast de lär kunna se denna data.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Att se om bakskärmarna är valsade på bild, är i mina ögon helt omöjligt. Du måste vara på plats annars ser du ingen skillnad.

Hade mina bakskärmar valsade max på min m3 e46 för att kunna köra med 10,5" bak + toksänkt, inget du kunde se bara av att kika på en lågupplöst bild.

Framhuvens inpassning ser dock lite småmärklig ut..
Ang. bakskärmen så ser man att den buktar ut lite, och det är förmodligen för att det ser ut som att bilen har spacers.

Min förra M3 var valsad men det syntes inte alls, där var det bara på insidan man rullat in kanten.
Jämför själv med min bil så ser du en markant skillnad att den silvergråa har valsade/utrullade skärmar medans på min orörda så är linjen mkt rakare:

Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
är det orginal m-front på denna?

MvH Bmw 4-ever
Tja, det är original front på den. Den är i riktigt fint skick. Bilen har haft 2 tidigare ägare i Tyskland. En av dem var VD på BMW, återförsäljare. Den andra en äldre herre som var VD´s vän. Så den har vart i bra händer. Full dokumentation.
/Basse

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.