|
|
|
|---|---|
|
Är på gång att hämta en 84:ans B7:a från Tyskland och undrar om någon vet om det finns några svensksålda respektive några importerade och isåfall vilket år. Mvh Calle | |
|
Hittade en Alpina B7 S Turbo Cabrio 1985 i Galleriet Länk www.malte-racing.com |
|
|
Det finns bilar i Sverige från alla år de tillverkades, tog själv hem en 85a förra våren. jimpa |
|
|
Ägde tidigare en Alpina B7 Turbo -80, men det var ju den äldre karossen (E12). Den vart importerad 1986. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
HAr du lyckats hitta en fräsch B7:a i Tyskland? Får man fråga vad (ungefär) den i sådana fall gick los på. Jag har letat lite efter dylika... men tycker mest att det är riskbuskar och hemmaskruvade trimburkar som kommer ut till salu. Sånt vill man ju inte ha... original är ju liksom grejjen med en sådan bil. Eller, det är det som är grejjen för mig.... :D Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Har hittat en B7:a för billiga pengar ej helt säker på skick men absolut inte toppskick.Är mest intresserad av att den är reggad med turbo men självklart får den inte vara helt slut...räknar med att få skruva en hel del dock.Har varit i kontakt med killen i Tyskland så längre har jag inte kommit.Ville bara försäkra mej om att jag fick ta hem den till Sverige och det verkar ju okej. |
|
| Jag kikade lite på de olika salutorgen; en B7 hade E21 kaross och en annan E28. Vilken av dem är äkta vara? | |
|
vad jag vet så finns inte e21 med någon B7 motor, den finns i något som kallas B6 vet jag. B7 finns således enbart i e28, rätta mig någon om jag har fel! jag är inte hemma nu, men det finns säkert någon länk här på sidan där man kan kolla alla versioner som Alpina har gjort. |
|
|
jag hittade den hemsidan... här är adressen: Länk |
|
|
Alpina B7 Turbo har tillverkats på E12-, E24- och E28-karossen. På E12- och E24-karossen fanns även Alpina B7S Turbo. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.