AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
25.833

Bmw E39 M-sport Köpa?

Sida 6 av 7
Bm
3
Bmw_530iM
BMW 530iM -02
BMW 730D -05
Du kan köpa min 530 som e till salu!

Länk

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Allt i din bil är i min smak förutom beigeinredningen, avskyr det (inget illa menat) alla har olika smak men jag klarar inte av det tyvärr.
Antingen svart eller ljussgrått skinn eller alcantra är ett måste för mig.

Jag tackar för erbjudandet iaf :)

BMW M-POWER
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Du kommer aldrig att köpa nån bil. Fattar inte varför dom andra medlemarna ens försöker.
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Hehe jo någon gång måste han köpa en.
GI
2.196
GINO
Jag garvar bara varje gång du skriver ngn inlägg Marin...du verkar vara ganska upprörd, jag lovar jag ska skynda mig o hitta ngt så du slipper bli så upprörd :)

BMW M-POWER
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag är inte alls upprörd....varför skulle jag det? Det är faktiskt ganska roande att läsa hur du letar efter en bil, och för varje förslag du får, hittar du på nån ursäkt. Fel färg, mil, utrusning, stolar, fälg mm. Och om allt skulle stämma, hänger du upp dig på nått dörruppslag eller stenskott, fel historik, fel ägare, för många ägare, för få ägare, fel del av landet, fel pris osv.

Lägg av och fjanta dig och köp en biljävel för en gångs skull. Eller så kan du ta bort texten i din press.
Alla har vi olika smak. Själv tycker jag att inredningen i BMW_530im:s bil är den snyggaste i E39, hade jag haft pengar hade jag gärna köpt den. Det är inget fel i att vara petig när man köper bil, när man lägger ut mycket pengar på en bil vill man ju bli helt nöjd. Själv skulle jag aldrig köpa en bil som har en färg som jag inte gillar eller har fel inredning.
GI
2.196
GINO
Henkez:

Klockren inlägg!

Marin:

Jag vill inte vara otrevlig mot dig men kan inte låta bli då jag inte fattar Fan f_n har du med saken o göra?
Jag kan rata hur många bilar som helst och hur som helst utan att behöva be om ngn lov och speciellt inte till ngn som du som tror sig vara ngt med dina 335:or och dina skryt historier om vilka bilar du har och hur många du köper varje månad mm
Vill du skryta om pengar kom till Sthlm så skall jag visa vad pengar är!...skaffa ett liv mannen och låt mig leta en E39 även om det dröjer 10 år innan jag hittar den bilen jag söker så är det mina problem och inte ngn annans!

BMW M-POWER
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
"kom till Sthlm så skall jag visa vad pengar är!"

Tack, det gjorde min dag i alla fall! :)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
haha, jag kommer jättegärna till Sthlm så du får visa mig.
Du verkar inte förstå att det inte handlar om pengarna....har aldrig gjort det.
GI
2.196
GINO
Välkommen om du har vägarna förbi...

Gör dig o mig en tjänst då, sluta kommentera inlägg i tråden riktad mot mig om du inte har ngt vettigt att tillägga.

BMW M-POWER
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag måste säga att jag håller på Gino. Jag var själv i samma sits förra året. Letade en E39 och den behövde inte ens vara i "mint condition", utan jag nöjde mig med normalt bruksskick.
For runt i hela mellansverige under semestern förra året och tittade på kanske 20 - 25 bilar. Ingen var ens i närheten av vad som sades av säljaren. Alla som säljer en bil ljuger, så är det bara...Och det gäller både bilhandlare och privatpersoner. Bilar som i annonsen sades vara i toppskick utan en repa visade sig i verkligheten vara rostiga, repiga, trasiga och sönderkörda burkar som inte ens var värda hälften av begärt pris. Och då har jag inte ens speciellt höga krav på en 10år gammal bil. Det var skitbilar helt enkelt..

Till slut så tröttnade jag på alla lögnare och hästhandlartyper och köpte en bil bara för att ha något att åka i. Nu visade den sig vara i rätt bra skick, så jag hade lite tur där.

Sen efter ett drygt halvår hittade jag 540:n jag har nu, av en slump. Och eftersom det ju var en 540 jag ville ha från början så slog jag till, och den är väl ungefär i det skick jag letade efter förra året. Inte perfekt, men absolut inget vrak heller.
GI
2.196
GINO
Tack för förståelsen Peter_55.

Själv har jag hittils kollat på ca 20 bilar sedan i höstas, inte en enda beskrivning från säljarna höll måttet som ärlig beskrivning och då har jag ändå påpekat flera ggr om bilen verkligen är i den skick som beskrivningen jag har fått.
Vet inte vad folk har innanför pannan men frågar man om bilen har rost och får till svar "absolut inte, den är i princip nyskick" och ser att tom en blind kan se rostskadorna på karossen väl på plats blir man trött faktiskt.
Vad tror människor som säljer bilar om en ev. tänkbar köpare, blind? utvecklingsstörd? blåst? Jag har iaf inte lyckas klura ut det.

Resterande defekter som man frågar efter tar jag inte ens upp då det är samma slutsats även där.

(Ibland är det väldigt sorgligt att se så fina bilar förfalla bort utan ens ägaren bryr sig ett dugg om det men ändå vill ha bra med betalt samt beskriver bilen som pedant skött)

Har slutat ens kolla på bilar under 100 000:- då det inte är ngn idé längre...

För att förstå vad jag försöker mena eller ute efter, så måste man själv ha befunnit sig i samma sits.

För dem som följer trådarna på AP flitigt kan inte ha missat poängen med vart jag vill komma.

Jag skulle kunna knalla in på BMW och plocka ut en sprojlans ny F10 eller en bättre begagnad E60 eller vad som helst, det är inte det handlar om utan det är ngt speciellt med E39 som ger en den körupplevelsen man är ute efter.

Jag respekterar alla som kör en E60 eller F10, inget klandrande på era bilar grabbar :) men alla har olika smak.

Likaså med E46 vs E90, har haft möjlighet att prova allt från 320 tlll 330 både E46 och E90 under kortare perioder med M-paket förstås och i mitt tycke är det likadant där, E46 har ngt som inte en E90 kan erbjuda både interiört, exteriört och inte minst körupplevelse för min egen del.

Men det är vad jag tycker...

BMW M-POWER
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Marin:

Är detta din 335 Länk
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
lite dyr för dom bilen kan tyckas..
Underbar kommentar!!! "Vill du skryta om pengar kom till Sthlm så skall jag visa vad pengar är!."....ska det visas 20 sedlar för Marin, eller kanske hundringar...ljuvligt!

Är det någon mer än jag som öppnat en iskall öl och njuter lite chips. Detta är underhållning i världsklass :-)
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ska det vara kombi eller sedan?

GI
2.196
GINO
Craile:

Det skall vara en sedan.

(Idag är risken stor att jag blir ägare till en sterlingrå 530M med 6400 mil på mätaren idag om allt går enligt planerna)

Skall gå o kika på den om 1 h och det mesta är redan avklarad i telefon.

Återkommer ikväll med resultat...

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
Äntligen! :)

Mkt riktigt stämde bilen in på beskrivningen och efter en genomgång bla alla papper och en provkörning återstod det bara att skriva på och köra hem denna underbara pärla.

Kan inte blir bättre än så här, äntligen är väntan över.

Kort om bilen:¨

2 ägare (1 brukare)
ca 6400 mil (Fullservad med tätare oljebyten än rek)
svart skinn inredning (Inte långt i från nyskick)
M-paket
17" M-fälgar
Bes o skattad

Enda anmärkningen på bilen var ett par stenskott på motorhuv och stötfångare fram och det tackar vi för.

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.