|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
Då tycker jag Crailes bil är ett bättre köp. Sv-såld -04 525it m-sport för i princip samma pengar. På 99k var det ingen som ens ringde till honom! Programmers bil må vara hur fin som helst, men om han får över 90k för en importerad 530 -01, kan han köpa en lott. |
|
|
Håller med Marin men inget ont om Programmers bil på ngt sätt. Alla har rätt att sätta det pris man vill men då är återigen denna 540 ett mkt bättre alternativ för nästan lika mkt pengar Länk (Om nu allt är ok med denna bil) BMW M-POWER |
|
|
Tänkte kolla historiken på denna bil men bommar på bilens reg nr. Är det ngn som kan se eller fattar ngt? Har provat olika kombinationer av reg. nr men utan resultat... Länk BMW M-POWER |
|
|
Han skriver att den har M-Paket. Alltid lika irriterande när dom har så dålig koll. SBH 986 eller 966 tycker ja det ser ut som. Ser ju fin ut och med lite mil annars. Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
Det är de svarta skruvarna som nummerplåten sitter fast med som lurar er... SDH906 ___ //Ulf |
|
|
Craile: Vissa tror att bilen är utrustad med M-paket så fort det sitter en spoiler på bagageluckan :) Programmer: Man tackar. BMW M-POWER |
|
|
Frågan är hur mycket m-paket ska värderas på en E39 om man jämför med fräscha beg. ex som gått under 15000 mil? Ca 10 000 kr. Hur mycket ska ett ex som i det närmste är i perfekt skick (motor, lack osv) med oklanderlig historik värderas jämfört med de som inte är det. 10 000 på det också? |
|
|
mats_epost: Svaret på den frågan är nog väldigt individuellt skulle jag tro. Mig personligen så värderar jag bilens skick, historik, mm högre än bilens utrustningsnivå. Blir nog svårt att värdera sådant i kronor oxå tycker jag då bilen i helhet måste tas i värderingen. Vad har jag för glädje av en bil som är näst intill fullutrustad men sönderkörd? Skulle jag bli tvungen att välja mellan en E39:a med M-paket som är ngrlunda bra eller en utan som är mkt välvårdad på alla sätt o vis så blir det alt. 2. Men många har nog olika åsikter om det skulle jag tro. BMW M-POWER |
|
|
Hellre 540 så klart! ;-) Törstig i stan annars en härlig bil och motor. Finns väl också en sedan 540 03 ute som gått under 10000 mil (!) för 114000 kr? |
|
|
Vill du sälja så är det bara PM:a ;) BMW M-POWER |
|
|
GINO: Du syftar på min 540? ;-) Jag hade en 530 i dryg 3 år, älskade den bilen också och bytte eftersom jag blev tvungen. 540 är betydligt törstigare i riktig stadstrafik (Stockholm) men annars är det ganska jämt lopp förbrukningsmässigt trots V8a och mera kraft i 540. Skillnad i Stockholms trafik är nog uppskattningsvis ca 2-3 deciliter / mil i fördel för 530n (i genomsnitt). Om man inte kör alltför mycket elak stadstrafik är det inget att tveka om. 530 har faktiskt i sanningens namn några fördelar också vs 540. Känns lite lättare och smidigare att hantera, perfekt balanserad, lite bättre uppleved vägkontakt. Kugghjulstyrning vilket ej fick plats i 540 om jag fattat det korrekt. |
|
|
Cralle och Stanic. Jag hittade på en 525 M-sport -03 Svensksåld som har gått ca 13k mil som jag köpte i slutet av Mars. Länk Den är i riktigt fint skick och hade den utrustningen jag sökte. Manuell,sedan,M-paket,dragkrok,skidsäck och Alancanthra. |
|
|
Headmaster: Känner igen bilen,Ser mycket fin ut! GINO: Totalt 2ägare på den 530:n du länkade inte dåligt för en bil som är 11år gammal. |
|
|
Har denna 525an varit ute innan? Länk Tycker ja känner igen reg nret!!? |
|
|
Stanic: Precis och det är en 530 dessutom :) BMW M-POWER |
|
|
Vad tror ni om denna? Länk Mvh /Bruno, Uppsala Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
bruno: Verkar vara helt ok om allt är i sin ordning och ingen fantasi pris heller. Är du sugen eller? Skulle vara kul att veta hur många här på forumet det är som är på jakt efter en E39:a sedan 525-540? BMW M-POWER |
|
|
Lite sugen blir man men jag är eg. ute efter en manuell 540. Åker japcrap nu, inte kul.. Mvh /Bruno, Uppsala Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
Kommer eventuellt sälja min inom några månder, den är fin 14000 mil ca. |
|
|
bruno: Länk Om du tykcer att det är värt. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.