|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Har en 320 e36 som vinterkärra, som faktiskt kanske stannar som bruksbil. Tyvärr är strålkastarna på halvljuset av den brända sorten vilket jag förstått vara relativt vanligt. Något jag misstänker att besiktningen kan ha synpunkter på? I vilket fall så tittade jag lite på ebay.de och fann att utbudet var relativt stort, men att många listade strålkastare bara sas passa från 94 -> Har både läst det ena och andra på diverse forum angånede skillnader mellan cab/coupe kontra sedan, men vad är det som gäller och vilka skillnader råder mellan årsmodeller? Min är en sedan av 1992 års modell. Tack på förhand. /David | |
|
Sedanerna passar mellan varandra 91-97. Har för mig att även Touringens passar på sedanerna, men inte 100% på det. Coupe och Cab passar i alla fall inte på din. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Sedan/Touring/Coupé/Cab, ska alla ha likadana strålkastare. Det är blinkersen som skiljer mellan Sedan/Touring och Coupé/Cab. Däremot har de lite olika utförande för olika årtal, därav att det ibland anges att de passar från 10/93 o.s.v. Tidiga hade projektor, och senare vanlig reflektor. Alla passar nog på alla årgångar, så ska man byta båda spelar det ju ingen roll. | |
|
Hej och tack för svaren.. Eftersom bilen verkar käka glödlampor (kanske är biltemas kvalité), så kollade jag lite efter lampor på nätet. Blev lite förvånad då det listades H1-lampor till min kärra då jag har H7 i mina framlyktor. Borde besvara frågan om hurvida nyare strålkastare funkar :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.