|
|
|
|---|---|
|
För det första, vad är det för skillnad på takräcke och lasthållare? Var införskaffar jag sådana till min 518i -90 E34? MVH Daniel | |
|
Köpte mina på bmw, men inte orginal. Dom hade konstigt nog en kopia för runt 500 kr om jag inte minns fel. orginal var så dyrt att det inte ens var att tänka på. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Har du någon aning om vad det är för märke på de du har? MVH Daniel |
|
|
Lasthållare torde vara de två bågar man monterar över taket, en fram och en bak. På dessa lägger man och surrar tex plankor, skidor etc. Till dessa finns ett otal tillbehör för tex cyklar, kanoter etc. Takräcke är en lasthållare med en monterad 'korg', dvs en botten med kanter (räcken) i vilken man lägger och surrar tex tältsäck, resväskor, kartonger etc. Kan alltså lasta även kortare grejer i den. Vill minnas att förr var räckena fast monterade i takplåten och man la bagaget direkt på taket? Tror jag...... Köpa kan du göra på tex OK/Q8, Mekonomen, Micro, tom IKEA och på många andra ställen. Torde inte behövas något specialfäste till din bil, för du har väl en traditionell dropplist montera på? Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.