|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle imorse vara snäll och starta våran alldeles ny inköpta bil, åt fjällan. det var kring -5 grader, så den skulle bli varm tills hon skulle skjutsa grabben till dagis. Jag låste upp med fjärren, men förar dörren gick ändå inte att öppna, hmm konstigt. menalla andra dörrar funkade. så jag hoppade in på passagerar sidan och startar bilen. och då kan jag öppna förar dörren inifrån. sen går jag in, dricker en kopp kaffe och när vi ska köra junior till dagis efter ca 10 min så går helt plötsligt ingen dörr att öppna. den har låst sej helt??? mysko, men frun har extra nyckel så hon låser upp den. men i det här läget är det bara bak dörrarna som går att öppna. Och passagerar dörren fram går inte att öppna inifrån ens!!! typiskt min otur. några ideer??? mvh micke | |
|
Usch ja, dom där jäkla låsen! Dom tål inte svenska vintrar med kyla, högtryckstvätt och avfettning. Det sitter en c-låsmekanism i varje dörr med en liten elmotor som öppnar låset -- det är relativt vanligt att den går sönder. Kostar drygt 1000 kr + byte. Varför båda framdörrarna inte gick att öppna vet jag inte, men sök på "deadlock" - du borde hitta något. Är batteriet dåligt laddat? |
|
|
Har haft/har precis samma problem som dig på min X5 -01 Har ett antal ggr klättrat från passagerarsidan till förarsidan när dörren inte gått att få upp varken från in el utsidan och får jag väl upp dörren så går den inte att stänga sedan. Nu ställer jag alltid bilen i garaget hemma och smörjer regelbundet låset/dörrhandtaget. Detta med att din bil låser sig har jag oxå samma problem med, min försöker låsa sig hela tiden trots att bilen redan är låst och som följd att den drar ur batteriet så man tvingas samåka med frugan vissa dagar. MEN ställer jag bilen på laddning tills batteriladdaren slår ifrån så händer inte detta på ca 10 dagar. Så troligen är batteriet kass och tar inte emot tillräckligt med laddning. Så gör som jag ska göra, mät upp batteriet och köp ett nytt om det är det som är felet. |
|
|
Hade samma problem med min gamla X5a. Det jag gjorde var att köra WD-40 i alla dörrars lås, och in under handtagen för att vara riktigt säker. Efter detta krånglade det aldrig mer. Rekommenderas!! Det kändes lite suspekt att gå in genom högra bakdörren för att sedan krångla sig fram till förarsätet. Grannen undrade nog lite vad man sysslade med... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.