|
|
|
|---|---|
|
Varför e min bil så låg bak en del andra 535 är mycket högre, vad är det som skiljer dem åt? Jämför tex på Länk och Länk den första = mycket hög för att vara 535... "It's furious to be fast!" | |
dzevad_jerry |
din kanske e sänkt eller så e det deras som e höjda |
|
Kan ju vara så att den gråa är sänkt enbart fram.. Detta bör ju resultera i en bak som lutar lite mer uppåt? Men sen är det svårt att jämföra dessa bilder med tanke på att de är tagna i olika vinklar och skuggorna gör en del. |
|
|
Den första kör med sk. Norrland och får anses som en relik från Vallåkra. Mycket bredare däck bak brukar oxå ge en fin Norrlands-look, lite äkta Volvo med lackerade bakaxlar och hjulhus..... Du ska nog vara glad att din E34 är låg bak....och är den för låg bak kan du alltid sänka den fram....då blir den låg och fin. |
|
|
Jag har sänkningsfjädrar på , men kan jag kapa dem lite så att jag får den ännu låägre? 35 mm sänkning runt om och fortfarande lite hög fram tycker jag... "It's furious to be fast!" |
|
| Kapa fjädrar KAN man göra, men SKA inte göra. Vet flera "coola snubbar" som gjort det för att "bilen ska bli coolt låg" och det har slutat med att bilen blivit ocoolt kraschad. Väghållningen blir nämligen ofta något alldeles vidrig om man kapar fjädrarna. | |
|
Minns med stolthet en Volvo 240 jag och min vapendragare Mr E30......ägde. Vi plockade bort alla fjädrar och slängde dessa. För att verkligen vara säkra på att den skulle bli låg kapade vi bort genomslagsgummina......den blev låg....väghållnignen var utsökt....fanns ingen tendens till krängning...bara att styra dit man ville... |
|
|
Min 518-90 ser ut som den röda bilen, och den är orörd, även 520-97 var lägre bak tills jag sänkte den 40 fram 15 bak, men nu är den jämnhög. CHS |
|
|
OKI! Finns det nån risk att fjädrarna börjar att "klappa" mellan fästena om man kapar dem ytterligare? "It's furious to be fast!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.