AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.318

Vet ej om jag har HiFi ljud eller ej! Blir inte klok på detta!?

Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Jag köpte min bil e90 -06 som andra ägare och den första ägaren skrev hifi ljudpaket som utrustning, men det märkliga är att jag inte har några diskanter framme uppe i A-stolpen? Det sitter radio professional från fabrik. Det konstiga är att enl Bmw's utrustningslista så kan dom inte se att jag har rattstyrning tex, dom säger att detta måste vara eftermonterat av bmw efter leverans. Jag börjar fundera om hifi paketet också är eftermonterat men utan dom övre diskanter hur konstigt det än kan låta? Vart sitter isf slutsteget exakt. Hur låter det? Jag tycker det låter väldigt bra och man kan spela väldigt högt utan distorition, men saknar bas på lägre volym men ej på högre! Kan detta vara originalhögtalarna med professionalstereon som kan spela så bra eller är det hifipaketet? Ingen vet, inte ens bmw!? Mvh Fredrik

BMW CS #07491
Roffa1
Plocka bort dörrsidan och kontrollera från vilken tillv högtalaren kommer. Är det typ Hi-fi 676 så kommer högtalaren från "Harman-Becker" (står stämplat på elementet) är det enklare standard högtalare så vill jag minnas de är stämplade med Philips eller likn.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Har du bra ljud måste du ha någon form av uppgradering eftersom standardljudet är bedrövligt dåligt.

Med HiFi ska du ha diskanter.

Jag har eftermonterat Alpine HiFi och då ingår diskanter andra dörrhögtalare och slutsteg. Det eftermonterade slutsteget ligger under bagagerumsgolvet i framkant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.